15 Aralık 2019 Pazar

Redmi K30 üretim maliyeti ortaya çıktı

Büyük heyecanla beklenen Xiaomi modelinin özellikleri ve fiyatı duyurulmuştu. Şimdi de Redmi K30 üretim maliyeti belli oldu. Ortaya çıkan tabloda Xiaomi tarafından üretilen ve oldukça gelişmiş özelliklere sahip olan Redmi K30 fiyatı ve üretim maliyeti hesaplandığında elde edilen kârın oldukça düşük olduğu görülüyor.

Redmi K30 üretim maliyeti şaşırttı

Xiaomi tarafından üretilen ve ilk 5G’li telefonlardan olma özelliği taşıyan Redmi K30 için özellikler ve fiyat seçenekleri belli olmuştu. 5G özelliğiFULL HD+ ve 120 Hz özelliğindeki ekranın bulunduğu Redmi K30 fiyatı 284 dolar olarak açıklanmıştı. Bu özelliklerin yer aldığı üst segment telefonların fiyatları 1000 dolar civarında olurken Redmi K30 fiyatının böylesine uygun olması şaşırtmıştı.
Üstün özellikler ve uygun fiyat olmasından dolayı Redmi K30‘un Xiamoi için maliyetinin ne kadar olduğu merak uyandırdı. Çünkü modelin satılmasıyla birlikte elde edilen kâr ile birlikte yeni modellerin geliştirilmesi sağlanıyor. Çinli bir analist yaptığı araştırmada Redmi K30’un Xiamoi için maliyetinin 250 dolar olduğunu hesapladı.
Böylelikle ortaya çıktı ki Xiaomi, 250 dolar maliyet ederek ürettiği modelden sadece 34 dolar kâr ediyor. Redmi K30, 6 + 64 GB için 284 dolar satış fiyatı üzerinden hesaplama yapıldığında da kâr oranının yüzde 13,6 gibi düşük bir oran olduğu görülüyor.
Redmi K30 üretim maliyeti
Maliyet hesaplaması yapan Çinli analist, sadece yeni model üzerinde bulunan donanım maliyetlerinin hesaplamasını yaptığını belirtti. Yani Redmi K30 için yapılan AR-GE harcamaları bu maliyet içinde yer almıyor. Bu durum da hesaba katıldığında Xiaomi için bu telefondan zarar edeceği söyleniyor.
Xiaomi ürettiği cihazların uygun fiyatlı olmasıyla adından sıkça söz ettiriyor. Genel olarak bakıldığında kâr marjını düşüren firma kullanıcılara uygun fiyatla yeni teknolojileri içeren cihazlarını ulaştırıyor. Ancak satış fiyatının neredeyse tamamı kadar donanım maliyetinin olması, gelecekteki geliştirmeler için gereken kaynağın nereden sağlanacağı merak konusu oldu. Çünkü telefon satışlarında ürünün donanım maliyeti, geliştirme harcamaları, üretim, dağıtım, firmanın kazancı vb. söz konusu oluyor. Bu hesaplamalar sayesinde yeni modeller kullanıcılarla buluşuyor ve sonraki nesil için kaynak hazırlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder