Pirinç Pilavı (Vazgeçilmezimiz) Tarifi

Pirinç Pilavı (Vazgeçilmezimiz) Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 su bardağı pirinç
  • 4 buçuk bardak kaynar su
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 3-4 damla limon suyu
  • 1 adet knor tavuk bulyon
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım çay bardağına yakın arpa şehriye
  • Tuz

Pirinç Pilavı (Vazgeçilmezimiz) Tarifi Yapılışı

İlk olarak geniş bir kabın içerisine pirinçlerimiz alınıp üzerini geçecek ölçüde soğuk su ilave edilip, bir buçuk çay kaşığı tuz ekleyip karıştırırız ve yarım saat bu şekilde beklemeye alırız.
Süre bitince pirinçleri süzgece alıp suyunu döker ve soğuk suyla bolca yıkarız.
Yarım su bardağı kaynar suyun içine 1 adet bulyonu atıp eritelim ve kenarda beklemeye bırakalım.
Tenceremize sıvı yağımızı koyup şehriyelerimizi kavuralım rengi koyulaşana dek. .
Sonra üzerine suyu süzülen pirinç ve tereyağını ekleyip, orta ateşte yağımız eriyene dek karıştırarak kavuralım.
Daha sonra üzerine kaynar suyumuzu, bulyonlu suyumuzu limon damlasını ve tuzunu katıp karıştırıp tadına bakıyoruz (tuz oranı dile değecek şekilde olmalı pişince tam kıvam alıyor) kapağı kapatıp pişmeye bırakıyoruz. Su eklemesinden sonra pirinç fazla karıştırılmamalı işlem biter bitmez kapağı kapatılıp kısık ateşte pişirilmeli.
(Ben AMC tenceremde pişiriyorum kapak rengi kırmızıya yaklaşınca altını kapatıyorum, bir saat sonra ağzını açıp karıştırıp servis ediyorum) yaklaşık 5 dk sürüyor pişmesi, yarım saatte dinlenmeye bırakıp ağzını hiç açmıyorum. ( kullandığım tencere açısından 1 bardak pirinçe 1 buçuk bardak su ölçüsü kullanıyorum)
NOT:::: Normal tencere yada tavada yapacak olan arkadaşlar pirinç ölçüsü olarak 1 bardak pirinçe 2 bardak su ölçüsü kullanmalı suyu çeken pilavın altını kapatıp ağzına peçete koyup kapağı kapalı vaziyette dinlendirmeli.


Gayet lezzetli tane tane fakat yumşacık bembeyaz pilavımız sunuma hazır. Afiyet Olsun

Yorumlar