Çay Saatlerinin Kraliçesi Zeytinyağlı Kabak Tarifi

Çay Saatlerinin Kraliçesi Zeytinyağlı Kabak Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 ya da 5 adet küçük kabak (700 gr)
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 adet domates
  •  2 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 1 çorba kaşığı kuş üzümü

Çay Saatlerinin Kraliçesi Zeytinyağlı Kabak Tarifi Yapılışı

  1. Tencereye sırasıyla, kuru soğanı piyazlık doğradım.
  2. Kabakları yıkadıktan sonra, tırtıklayıp, dilimledim, ilave ettim, domatesi, pirinci ve kus üzümünü ekledim.
  3. İlk etapta 1 çay bardağı su koydum, 1 şeker kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karabiber ekledim, biraz sıvı yağ gezdirdim.
  4. Yaklaşık yarım saat sonra, pişmesine yakın suyu çekmişse su ilave ettim ve ayrı bir kasede 2 diş sarımsak rendesi, biraz zeytinyağı ve 2 kaşık limon suyunu karıştırıp, üzerine döktüm.
  5. 10 dakika daha pişince ocağı kapattım, üzerine dereotu ve yaş nane ilavesiyle süsledim.
    Havalı hafif tam bir yaz yemeği ve kışın da, biz hanımların çay sofrasını az kalorili sağlıklı bu lezzetli görsel şölen ile zenginleştirebiliriz.

Yorumlar