Çeçil Peynirli Domates Çorbası Tarifi

Çeçil Peynirli Domates Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 adet domates
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı dolusu un
  • 4 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı süt
  • Karabiber
  • Minik minik doğranmış çeçil peynir
  • İsterseniz fırında kurutulmuş ekmek küpleri

Çeçil Peynirli Domates Çorbası Tarifi Yapılışı

  1. Domateslerimizi soyup rendeleyelim.
  2. Tencereye sıvı yağ ve tereyağını koyup unu kavuralım.
  3. Domates rendesini ve domates salçasını ekleyip 3 dakika karıştırarak pişirelim.
  4. 4 su bardağı suyunu ve tuzunu ekleyip çırpma teliyle kaynayana kadar çevirerek pişirelim.
  5. Çorba kaynamaya başlayınca altını kısıp 15 dakika kaynatalım.
  6. Bu arada ekmekleri küp küp doğrayıp 5 dakika fırınlayalım.
    Evimde kaşar bitmiş normalde kaşarla yapacaktım o yüzden çeçil peynirini minik minik doğradım öyle de güzel oldu.
  7. Kaynayan domates çorbamıza yarım su bardağı sütü ilave edip bir taşım kaynatalım.
    Ben içinde pütürler kalmasından hoşlanmadığım için blendırdan geçirdim çorbayı.
  8. Kaseye çorbamızı alalım ve üzerine karabiber serperek servis edelim.
Eşim grip olduğu için şifa niyetine yaptım. Afiyet olsun :)

Yorumlar