Kışlık Patlıcan

Kışlık Patlıcan Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 kilo patlıcan
  • 3 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Sıvı Yağ

Kışlık Patlıcan Tarifi Yapılışı

Merhabalar;
Yeni bir kış hazırlığı tarifi ile karşınızdayım işte 😊
Patlıcan deyince bir çoğumuz için akan sular duruyordur diye düşünüyorum. Patlıcanın her türlüsüne evettt. Kış için buzluk hazırlıkları yapılıyorsa eğer ilk sırada bizim için her zaman patlıcan vardır. Sizin içinde öyle ise o halde başlayalım;
  1. İlk olarak patlıcanlarımızı güzelce yıkayalım. Bu tarifte sadece bir kez patlıcanları yıkayacağız o yüzden temiz yıkadığımızdan emin olalım.
  2. Yıkanan patlıcanlarımızı alacalı olarak soyalım ve sanki karnınyarak yapar gibi ortasına bir çizik atalım.
  3. Dilerseniz musakka gibi de doğrayabilirsiniz ama ben karnıyarık gibi yapıyorum sonra musakka yapmak istersem buzluktan çıkartıp çözdürdüğümde kolayca doğrayabiliyorum bu tarifte çünkü.
  4. Patlıcanı miktarına göre uygun bir tepsiye dizelim. Alacalı soymuş olduğumuz patlıcanlarımızın üzerine önce tuzumuzu sonra toz şekerimizi serpiştiriyoruz ve ortalama 30 dakikar kadar bekletiyoruz.
  5. Bu işlem patlıcanın acısını almak için suya koymak yerine yapmış olduğumuz diğer bir uygulama. Dilerseniz 20 dakika tuzlu suda da bekletebilirsiniz tabiki ama bu yöntemi de denemenizi tavsiye ederim. 30 dakika bekleyen patlıcanlarımızın üzerine acısının çıktığını gösteren sarı suyu çıkacak.
  6. Dediğim gibi bu tarifte patlıcanlar bir kere yıkanıyor bu yüzden çıkan sarı suyu kağıt havlu ile güzelce kurulayalım. Patlıcan yağı seven bir sebze olduğundan çok fazla yağlı olmaması adına ben kızartmıyorum ama tercihinize göre kızartabilirsiniz de. Sarı suyunu aldığımız patlıcanlarımıza bir fırça yardımıyla her yerine sıvı yağ sürerek yağlı kağıt ile kapladığımız fırın tepsimize yerleştriyoruz.
  7. Tüm patlıcanlarımızı yerleştirdikten sonra fırınımızda 180 derecede 30 dakika pişiriyoruz.
  8. Hiçbir fırın yemeğinde fırını önceden ısıtmıyorum ben. Sıcak fırının içerisine soğuk yemeği koymak şoklama gibi geliyor bana açıkcası bu yüzden fırınımı yemeği koyduğum an çalıştırıyorum.
  9. Patlıcanın tamamen pişmesine gerek yok renginin dönmesi ve hafif yumuşaması yeterli olacaktır.
  10. Fırından çıkardığımız patlıcanlarımız tamamen soğuduğunda istediğiniz adet/ölçüde buzdolabı poşetine koyarak buzluktaki yerini verebilirsiniz. Afiyet olsun 

Yorumlar