Geçtiğimiz yıl Ağustos ayına değeri 1 milyar doları aşan Apple, ABD tarihinde bir ilke imza atmıştı. Interbrand tarafından 20 yılı aşkın süredir yayınlanan dünyanın en değerli markaları listesinin 2019 yılı için yapılan değerlendirmesi yayınlandı.
Apple bir kez daha en iyi marka ödülünü alarak, yedinci kez üst üste bu başarıya imza atmış oldu. Markaların finansal gücü bu sıralamada oldukça etkili olsa da, tek kriterin şirketlerin kasasındaki para olmadığını belirtmeliyiz.
pple dünyanın en değerli şirketi olmaya devam ediyor
Interbrand tarafından yapılan açıklamada markaların toplamda 10 farklı faktör üzerinden değerlendirildiği belirtildi. Bu faktörler: netlik, bağlılık, yönetişim, duyarlılık, ilgi, katılım, farklılaşma, tutarlılık, özgünlük ve varlık.
Apple geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda bu kriterlerden üçünden çok iyi puan aldı. Bunlardan ikisi geçtiğimiz yıl ile aynı: farklılaşma ve katılım. Ancak, bu yıl “tutarlılık” yerini yönetişim’e bıraktı.
– Apple
– Google
– Amazon
– Microsoft
– Coca-Cola
– Samsung
– Toyota
– Mercedes
– McDonalds
– Disney
– Amazon
– Microsoft
– Coca-Cola
– Samsung
– Toyota
– Mercedes
– McDonalds
– Disney
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder