İlk Kez Yoğurt Mayalayanlar İçin Pratik Tarif Tarifi

İlk Kez Yoğurt Mayalayanlar İçin Pratik Tarif Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 litre inek sütü
  • 2 kaşık maya

İlk Kez Yoğurt Mayalayanlar İçin Pratik Tarif Tarifi Yapılışı

Şehirlerde market sütleri harici inek sütü satan yerleri olanlara ne mutlu😊 çünkü günümüz şartlarında bu durum giderek zor bir hal alıyor 😏🐄🍶
  1. İnek sütünü tencereye alıp orta ateşte kaynatıyoruz , kaynarken taşmaması için pratik bir bilgi 🤞🏻 tencerenin içine porselen tabak çay tabağı atıyoruz ve kaynayan süt tüpe dökülmüyor 😊hadi yine iyisiniz temizlikten kurtardım sizi😂🤐😅🐄🤞🏻
  2. Süt kaynamaya başladıktan 10 veya 15 dakika sonra ateşten alıp soğumaya bırakıyoruz.
  3. Klasik parmak batırıp evet mayalanmalı ölçüsü kişiden kişiye değiştiği için daha ortalama anlatım olarak parmağınızı süte koyup 10 a kadar sayın ve sütün ısısına sayı sayarken 7-8 e kadar dayanabiliyorsanız tamam mayalanabilir😊🐄🍶süt mayası nasıl olursa yoğurdunuz öyle olur ekşi ise ekşi tatlı maya ise tatlı yoğurt olur🐄
  4.  3 kilo süte 2 kaşık maya kullanıyorum maya ne kadar çok olursa o kadar sulu yoğurt oluyor🐄🍶
  5. Mayayı kaynayan sütten bir iki kaşık süt ile ayrı bir kasede iyice karıştırıp süt tenceresine döküyoruz🐄🍶
  6. Cam veya porselen kaplarda mayalanma daha güzel ve kalıplı oluyor ben yemek setinin çorba ikram tenceresini kullanıyorum🐄🍶
  7. Mayaladığımız yoğurdun üzerine temiz bir havlu peçete ile kapatalım amaç buharlaşan suyun tekrar kapaktan içine düşmesini engellemek sulu olmasını engellemek için🐄
  8. Geleneksel anne yöntemi ile tencerenin üzerini battaniye vs ile kapatıp 5-6 saat mayalanmaya bırakıyoruz sonra alıp buzdolabına koyuyoruz 2-3 saat sonra afiyetle yiyebiliriz 🐄🍶😊🐄🐄Pratik bilgi : Ben battaniye usulü mayalama yapmıyorum yoğurdu fırına koyup fırını 30 dakika ılık hale gelene kadar ısıtıp fırını kapatıyorum 5-6 saat sonra buzdolabına koyuyorum.

Yorumlar