İnternet kullanımı hem dünyada hem de Türkiye’de hızlı bir şekilde artıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından gerçekleştirilen ‘Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’na göre ülkemizde, 16-74 yaş grubundaki bireylerde internet kullanımı yüzde 75,3’e yükseldi. Samsung da buradan hareketle kullancılara ‘İnterneti Tadında Kullan’ diyerek seslendi.
Samsung ‘İnterneti Tadında Kullan’ dedi
TÜİK’in araştırmasında yükseldiği görülen oran geçen yıl yüzde 72,9 seviyesindeydi. We Are Social araştırma şirketinin 2019 yılı ocak ayı verilerine göre ise Türkiye’de 59 milyon internet kullanıcısı var. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 52 milyon. Bu rakamın 44 milyonu internete mobil cihazlar üzerinden bağlanıyor. Türkiye’de nüfusun yüzde 98’i mobil telefon kullanıyor.
Ülkemizde kullanıcılar ortalama 7 saatini internette geçiriyor. Bu sürenin 2 saat 46 dakikası ise sosyal medya platformlarına ayrılıyor. Kullanıcılar yüzde 92 oranında YouTube’u tercih ediyor.Samsung da bu veriler kapsamında yeni bir kampanya başlattı. İnterneti sorumlu kullanma konusunda toplumsal bir farkındalık yaratmayı amaçlayan kampanya kapsamında sene sonuna kadar ‘Hayatı Kaçırma’ (JOMO-Joy of Missing Out) ve ‘Ekransız Ebeveynlik’ (Screen-Free Parenting), ile ilgili filmler de dijital ortamda paylaşılacak.
Konuya dair değerlendirmelerde bulunan Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Marka & Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Gökpınar, şunları söyledi:
“Samsung Electronics Türkiye olarak, kullanıcılara olumsuz etki eden içeriklere karşı mücadele amacıyla iki yıl önce yola çıktığımız ‘Siber Zorba Olma!’ gibi büyük ilgi gören kampanyamızın ardından şimdi de ‘İnterneti Tadında Kullan’ isimli dijital farkındalık kampanyamızı başlatıyoruz. Dünyanın önde gelen teknoloji firmalarından biri olarak ‘İnterneti Tadında Kullan’ isimli dijital filmimizi Samsung’un tüm dijital iletişim kanalları aracılığı ile geniş kitlelere yayarak internetin sorumlu kullanımına yönelik farkındalık yaratmayı hedefliyoruz.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder