Sebzeli Arpa Şehriye Pilavı (Değişik Lezzet Arayan Arkadaşlara Tavsiye Ederim) Tarifi

Sebzeli Arpa Şehriye Pilavı (Değişik Lezzet Arayan Arkadaşlara Tavsiye Ederim) Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 su bardağı arpa şehriye
  • 1 adet havuç (rendelenmiş)
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kapya kırmızı biber (küçük olması kafi)
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası (Çok dolu olmasın )
  • Tuz miktarı tamamen damak tadınıza kalmış
  • 3. 5 su bardağı kaynar su

Sebzeli Arpa Şehriye Pilavı (Değişik Lezzet Arayan Arkadaşlara Tavsiye Ederim) Tarifi Yapılışı

Değişik pilav lezzetleri arayan etin yanına çok yakışan harika bi arpa şehriye pilavımıda sizinle paylaşmak istiyorum. ben bunu sebzesiz daha çok seviyorum ama eşim sebzeli sevdiği için arada bunuda tercih ediyorum. sebzesiz olan tarifte sayfamda olması gerekiyor denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum. gelelim tarifimize yapacak olanlar arkadaşlarımın yorumlarını bekliyorum.
  1. Öncelikle sıvı yağımızı pilav tenceremize döküyoruz, doğradığımız biberlerimizide ilave edip güzelce diriliğini öldürüp rendelenmiş havucumuzu da soteliyoruz.
  2. Devamında salçamızı da ekleyip kokusu çıkana kadar kavurup önce bi bardak dolusu arpa şehriyemizi döküp bir kaç dakika kavuruyoruz.
  3. Sonra ikinci bardağı da ilave edip sıcak suyumuzu, tuzu da ekleyince bir kaç kez karıştırıp tencerimizin kapağını kapatıyoruz.
  4. Ben kapağın altına yağlı kağıt koyuyorum hava almasın diye.
  5. Ocağın altını kısıp suyun çekmesini bekliyoruz suyunu çekip çekmemesine bi 4 dk sonra bakıp o ara güzelce karıştırın.
  6. Tekrar kapağı kapatıp tamamen suyunu çekince mutlaka bi yarım saat dinlendirin bi sofra bezine sarmanızla dahada güzel kıvama gelecektir. .
Afiyet olsun 

Yorumlar