Tahinli Kurabiye Tarifi

Tahinli Kurabiye Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı tahin
  • 200 gram margarin veya tereyağı
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz/fındık/badem farketmez 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı kavrulmuş susam

Tahinli Kurabiye Tarifi Yapılışı

Tahinin kendine has aromasıyla güzel bir kurabiye, yapımı da öyle zaman almıyor. Un ilave edene kadar rahatlıkla mikserle çarpabilirsiniz hamurunuza un girince o hamur hali bile kıyır kıyır oluveriyor. Tesadüfen elimde bulunan eski bir yemek kitabımda gördüm. Çok korktum dağılabilir gibi geldi ama kendini topladı ve güzelce pişti. 17 dakika tuttum fırında 2 dakika da fırını kapatıp beklettim hemen almadım. Ana reçete aşağıda unu tam ölçülü az ya da fazla koymayın. Hepinize sevgi ve saygılar hoşça kalın.
  1. Şeker ve tahini iyice karıştırın üzerine oda sıcaklığında yumuşamış margarin veya tereyağını, vanilya, yumurta sarısını karıştırıp kabartma tozu ve unu ilave edin katı bir hamur elde edin.
  2. Ceviz büyüklüğünde parçalar alın top gibi yuvarlayın yumurta akına batırıp susama ya da elinizde ne varsa bulayın yağlanmış tepsiye ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  3. Orta hararetli 165 – 170 derece arasındaki ısıda 15 – 20 dakika arası pişirin.

Yorumlar