Tane Tane Pilav Nasıl Yapılır

Tane Tane Pilav Nasıl Yapılır İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı baldo pirinç
  • 1 su bardağı + 1 su bardağından 2 parmak eksik sıcak su
  • 1 tane bulyon (tercihe bağlı)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı (yada margarin)
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Yeteri kadar tuz

Tane Tane Pilav Nasıl Yapılır Yapılışı

Tane tane pilav nasıl yapılır? Ben pilavı hep bu ölçüde yapıyorum öncelikle eşim olmak üzere bütün misafirlerim pilavı mı çok sever. Ne lapa oluyor nede diri kalıyor tam kıvamında pişiyor. Bana göre 2 bardak su pirinçe fazla geliyor ve lapa oluyor. Bütün püf noktalarıyla tarifini yazdım denemenize pişman olmayacağınızı düşünüyorum.
  1. Öncelikle pirinçleri derin bir kaba koyup üzerine tuz serpeleyin ve sıcak su döküp 15-20 dk bekletin. (bu işlem pirinçlerin nişastasının çıkmasını sağlıyor)
  2. Sıcak suda beklediğiniz pirinçleri bol suda nişastası çıkana kadar yıkayın ve süzgeçte suyun süzülmesini sağlayın.
  3. Pilav tenceresine tereyağı ve sıvı yağ karışımını koyup eritin.
  4. Pirinçleri ekleyip iyice kavurun. (kavurma işlemini biraz uzun yapın pirinçler kavruldukça tane tane olacaktır)
  5. Kavrulan pirinçlere 1 bardak + 1 bardaktan 2 parmak eksik sıcak suyu döküp bulyon atın ve biraz karıştırın.
  6. (isterseniz bulyonu sıcak su da eritip katabilirsiniz)
  7. Ocağın en küçük yerinde kısık ateşte suyu çekene kadar pişirin.
  8. Üzerine temiz bir bez koyup kapağını kapatın ve bir sofra örtüsüne pilavı sarıp demlenmesini bekleyin.
  9. Tane tane pilavımız hazır.
Afiyet olsun.

Yorumlar