Tavuklu Şehriye Çorbası Tarifi

Tavuklu Şehriye Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 adet tavuk fileto ya da 1 adet tavuk budu
  • 1 adet havuç
  • 1 su bardağından biraz eksik şehriye
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı un (isterseniz 1 yemek kaşığı koyun ama ben çorbaları kıvamlı sevdiğim için 2 yemek kaşığı koydum)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • Tuz
Üzeri için:
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı kuru nane

Tavuklu Şehriye Çorbası Tarifi Yapılışı

Çorba çok severim, sulu yemekten daha çok severim o nedenle türlü türlü çorbalar dener, uydururum🥰.
Bu çorbaya dilerseniz haşlayıp dittiğiniz tavuk ya da kırmızı et de koyabilirsiniz.
Ben bugün eklemedim tavuk ama tarife eklenmiş halini yazıyorum.
Ya da başka sebzeler de rendeleyip ekleyebilirsiniz.
Tam bir şifa deposu, çocuklarınıza yapıp içirin bol bol 😊
  1. Tavuğu haşlayın ve didin.
  2. Havucu rendenin ince kısmıyla rendeleyip.
  3. Tencereye yağı koyun.
  4. Sırayla, ilk önce havucu, sonra şehriyeyi ve unu koyup kavurun.
  5. Suyunu koyup ara ara karıştırın, dittiğiniz tavuğu koyun.
  6. Bir kasede yoğurt ve yumurtayı çırpın.
  7. Çorbanın suyundan ilave edip sosu ılıtın.
  8. Ilıyınca çorbaya ekleyin ve kaynayana kadar sürekli karıştın.
  9. Pişince altını kapatın (çorba koyu olursa sıcak su ilave edebilirsiniz). Üzeri için için yağda nane ve toz biberden sos yapıp çorbanın üzerine dökün.
    Servis edin.
Afiyet olsun💐

Yorumlar