Intel işlemci üretimi için Samsung’a başvurdu iddiası

Intel, siparişleri yetiştirememesi ve AMD ile olan rekabetin kızışması sebebiyle bazı sıkıntılar yaşıyordu. Bu sebepten dolayı şirketin Samsung’dan yardım istediği iddia ediliyor.

Intel, işlemci üretimi için Samsung ile anlaşacak mı?

Birkaç yıldır AMD büyük yol katederek eski günlerine dönmeye çalışıyor. Zen mimarisinin başarısı ile birçok kullanıcının sisteminde yer almayı başaran şirket rakibini zorlamaya devam ediyor. Hem üretim bandındaki sıkıntılar hem de rekabet konusundaki endişeler sebebiyle bazı kişiler Intel’in Samsung ile ortak iş yapacağını iddia etti.
Yakın zamanda üretim kapasitesini artırma yoluna giden şirkette işler pek de beklenildiği gibi ilerlemiyor. Özellikle üretim ve tedarikçiler arasındaki dengeyi kuramayan firma farklı seçenekler üzerinde çalışmalar yürütüyordu.
Intel işlemci üretimi için Samsung ile anlaşacak
14 nm işlemci üretimi konusunda sıkıntılar yaşayan firma gelecek yıl yeni üretim tekniğine geçmeye hazırlanıyordu. Ancak talepleri karşılayamaması sebebiyle bu konuyu bir süreliğine askıya alabilir.
Intel’in ar-ge için ayrılan bütçesi ve geliştirme sürecindeki avantajları göz önünde bulundurulduğunda AMD’ye oranla daha iyi işler çıkarması gerekirken, üretim konusundaki sorunlar çözülemediği için Samsung ile anlaşma yoluna gitmesi olası seçenekler arasında gözüküyor.
Firma geçen hafta yaptığı açıklama ile HP, Dell, Asus gibi firmaların tedarik konusundaki şikayetlerini önlemek için yeni adımlar attığını belirtmişti. Dell yöneticisi Jeffrey Clarke ” İşlemci tedarik etme konusunda geçtiğimiz çeyreğe göre daha fazla sıkıntı çekiyoruz. Mevcut durum premium bilgisayar ve ticari sistemlerin sevkiyatını olumsuz etkiliyor” demişti.
Bazı şirketlerin Ryzen işlemcili dizüstü üretimine yönelmesi de sorunun ne kadar büyüdüğü hakkında ipucu veriyor.  İddialar ile ilgili iki firmadan da yakın zamanda açıklama yapması bekleniliyor.

Yorumlar