Intel işlemci üretimi ile ilgili sıkıntı yaşıyor

10. nesil işlemcileri için çalışmalarını yürüten Intel, bir yandan da 10 nm üretime geçmek için hazırlıklarını yapıyor. Firma şuan 14 nm üretim sürecini kullanıyor. Yeni işlemciler de 14 nm+++ üretim sürecinde geçecek. Hem 9. nesil işlemcilerin satışta olması hemde yeni işlemcilerin 14 nm ile üretilmesi nedeniyle Intel işlemci üretimi konusunda bazı sıkıntılar yaşıyor. Bu da doğrudan talepleri olumsuz yönde etkiliyor.

Intel işlemci üretimi ile ilgili sıkıntı yaşıyor

Piyasayı AMD’ye kaptırmak istemeyen Intel, elini hızlandırmak istiyor. Şirket 2020 yılında 10. nesil işlemcilerini piyasaya sürdükten sonra 10 nm üretim sürecine geçmek istiyor. Sızıntılara göre, 10 nm üretim süreci yerine direkt 7 nm üretim sürecine de geçilebilir. Intel talepleri karşılamakta zorlanıyor. Çünkü, 14 nm üretim sürecini kullanmaya devam ettikleri yeni işlemcilerinde üretim sıkıntısı söz konusu.
2020 yılına kadar bu sorunun çözüleceği umuluyordu fakat müşterilere ve ortaklara yazılan bir mektupta bu sorunun devam edeceği belirtildi.Intel bu sorunu aşmak için TSMC gibi diğer çip üretici firmalarına güveniyor. Firma, talepleri karşılamak için üçüncü parti şirketler ile daha fazla üretim yapacağını belirtiyor. Ancak, bu noktada kritik öneme sahip olmayan parçalar için firmanın ne kadar dış kaynak kullanabileceği belirsizliğini koruyor.
İşlemci çekirdeği gibi kritik parçaların tutarlı bir performans sağlaması ve kalite kontrollerinden geçmesi için her zaman Intel’in tescilli fabrikalarında üretilmesi gerekiyor. Bu da farklı parçaların farklı stok durumuna sahip olmasına yol açıyor.
Intel bir yandan 14 nm üretim için yatırım yapmak istiyor. Ancak, bu durumda 10 nm veya 7 nm üretim süreçlerinde yavaşlamak zorunda kalacaklar. Eğer 14 nm için yatırım yapılmazsa, 10. nesil işlemciler piyasaya çıkmasına rağmen Intel’in pazarı AMD’ye kaptırma ihtimali bulunuyor.
Şirketin 10 nm veya 7 nm üretim sürecine geçene kadar bu karışık durumdan çıkamayacağı öngörülüyor. Ancak, Intel çok büyük bir firma ve maddi gücü ile neler yapabileceğini tahmin etmek zor. Firmanın işlemcileri için ayırdığı bütçe, AMD’nin işlemcileri için ayırdığı bütçenin yaklaşık 10 katı.

Yorumlar