Süzme Kırmızı Mercimek Çorbası (Patatesli) Tarifi

Süzme Kırmızı Mercimek Çorbası (Patatesli) Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 yemek kaşığı ayçiçek yağı
  • 1 orta boy soğan
  • 1 büyük boy patates
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • Sıcak su ( ben 12 su bardağı kullandım)
  • Tuz
Ayrıca;
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
Sosu için;
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası

Süzme Kırmızı Mercimek Çorbası (Patatesli) Tarifi Yapılışı

  1. Düdüklü tenceremizi ocağa alıyoruz. Sıvı yağını ilave ediyoruz.
  2. Sonra incecik doğradığımız soğanları ekliyoruz.
  3. Soğan diriliğini kaybedinceye kadar kavuruyoruz.
  4. Ardından nane pul biber ve kimyonu ilave ediyoruz.
  5. Az bir şey kavurduktan sonra iyice yıkayıp süzdüğümüz mercimeği ilave ediyoruz.
  6. Üzerine küçücük küpler şeklinde kestiğimiz patatesi ekledikten sonra 1-2 dakika kavuruyoruz.
  7. En son suyunu veriyoruz, tenceremizin kapağını kapatıyoruz ve düdüklü tenceremizin özelliğine göre pişiriyoruz.
  8. Benim tencerem öttükten 40 dakika sonra tenceremi ocaktan aldım.
  9. Ocağımı ötmeye başladığı andan itibaren en kısık ayara getirdim ve bu şekilde pişirdim.
  10. Dilerseniz çorbanızı blendırdan geçirebilirsiniz. Fakat ben süzme işlemini tercih ettim.
  11. Bunun için başka bir tencereyi ocağa bıraktım.
  12. İçinde tepeleme 1 yemek kaşığı tereyağı erittim.
  13. 1 yemek kaşığı un ilave edip kokusu çıkana dek kavurdum.
  14. Ardından tenceremin üzerine süzgeç bıraktım ve pişen mercimek çorbasını süzgeçten eze eze geçirerek kavrulmuş una ekledim.
  15. Süzgeçte kalan kısmı da en son çorbaya ilave ettim ve hızlıca karıştırdım.
  16. Çorba kaynadıktan sonra ocaktan aldım.
  17. Salçalı sosu için salçayı tereyağla birlikte kavurdum. Ve servis ederken çorbanın üzerine gezdirdim.

Yorumlar