Hingel Tarifi

Hingel Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3, 5 su bardağı un
İçine ;
  • 250 gr kıyma
  • Tuz
  • Karabiber
Üzerine ;
  • Yoğurt (sarımsaklı sade isteğe göre) ve eritilmiş tereyağı pul biber 😊

Hingel Tarifi Yapılışı

  1. Yumurta su , tuz özleşene kadar karıştırılır. Un kontrollü bir şekilde eklenir.Hamur ele yapışmayan kıvamda olacak.
  2. Yoğurma işlemi bittikten sonra sıcak yerde hamurun üzeri kapalı 35-40 dakika bekletilir. Hamur bekledikçe daha güzel açılacak.
  3. Hamur dinlendikten sonra 2 ye bölüp beze yaptım ilk bezeyi ince olacak şekilde açtım çay bardağı yardımıyla kestim ortasına kıymalı karcı koyup kapattım kenarları açılmasın diye çatalla bastırdım bütün hamura bu işlemi uyguladım.
  4. Kaynar suyun içine atıp hamurlar şişip suyun üzerine çıkana kadar pişirdim fazla uzun sürmüyor pişme süresini anlıyorsunuz zaten. Afiyet olsun.

Yorumlar