Tavuklu Özbek Pilavı Tarifi

Tavuklu Özbek Pilavı Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kuru soğan
  • 1 havuç
  • 2 su bardağı pirinç
  • 400-500 gram kadar tavuk göğsü
  • Tuz, karabiber
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 3 buçuk su bardağı sıcak su
  • Arzuya göre içine; kuş üzümü, kimyon, nane de koyabilirsiniz ben koymadım ama normalde konulur.

Tavuklu Özbek Pilavı Tarifi Yapılışı

  1. Tavuğu haşlayalım, soğuduktan sonra eti ince didikleyelim bir köşede dursun.
  2. Daha sonra pilavı yapalım;İlk olarak yağımızı tencereye alıyoruz ve soğanları da alarak kavuruyoruz.
  3. Ben soğanları yarım ay şeklinde kesiyorum.
  4. Kavrulan soğanlarımızın üzerine rendelediğimiz havuçları alıyoruz (normalde kibrit gibi doğranıyor havuçlar ama ben rende yaptım) ve havuçların rengi değişene kadar kavuruyoruz.
  5. Bu kavurma işlemini ocağın en küçük kısmında yapın ki havuç çiğ kalmasın iyice pişsin.
  6. Rengi değişen havuçlarımızın üzerine yıkayıp süzdüğümüz pirinçlerimizi alıyoruz ve 6-7 dk kadar iyice kavuruyoruz.
  7. Kavrulan karışımın üzerine tuz, karabiber ilave ettikten sonra sadece su ilave ediyoruz.
  8. Arzu ederseniz hoşlandığınız tavuğun suyunu da kullanabilirsiniz.
  9. Kısık ateşte kapağını kapatarak 30 dakika kadar pişmeye bırakıyoruz.
  10. Pilav pişip demlendikten sonra içine didiklediğimiz tavukları ilave ediyoruz.
  11. Ben sunum için kek kalıbı kullandım ve kenarına patates biber kızartması koydum. Bu tarifi kırmızı et ile de yapabilirsiniz.

Yorumlar