2019 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan BMW Concept 4’ün ardından Alman otomobil devi bu kez çok daha etkileyici bir araç ile karşımıza çıktı. Sıra dışı bir tasarıma sahip olan BMW Concept i4 elektrikli aracın sınırlarını zorluyor.
2020 BMW Concept i4 menzili ile dikkat çekti
İşin arka planı ile başlamak gerekirse Concept i4, BMW’nin en geç 2022 yılında satışa sunacağı tamamen elektrikli, coupe benzeri sedan aracı i4’ün temellerini oluşturmak için geliştirildi. Yani bu konsept bir araç olduğu için iki yıl içerisinde tanıtılacak olan araçta burada gördüğümüz özelliklerden sadece bazıları olacak.
Beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi, 2020 yılında üretime girecek olan BMW iX3, BMW iNEXT ve BMW i4 gibi tamamen elektrikli BMW modellerinde yer alacak. Beşinci nesil BMW eDrive teknolojisinde kullanılan elektrik motoru, güç elektroniği, şarj ünitesi ve yüksek voltajlı akü, BMW’nin elektrik sistemleri alanında önemli bir adım daha atmasını sağlıyor.
En yeni pil teknolojisi ile gelen eDrive, yeni tasarlanmış yüksek voltajlı bir pil ile geliyor. 0’dan 100 km hıza 4 saniye gibi bir sürede çıkabilen ve 600 km menzile sahip olan araç, 530 beygir gücünde elektrikli motora sahip.
2020 BMW Concept i4 tasarımı
Tabi motor her şey değil, en iyi kullanıcı deneyimini sunmak isteyen Alman otomobil devi, Rolls-Royce Phantom’dan özel jetlerin iç mekanlarına kadar büyük projelere imza atan Designworks ile çalıştı. Böylece aracın oldukça özel bir görünüme sahip olması sağlandı. Bu arada Desingworks’ün de BMW çatısı altında faaliyet gösterdiğini belirtmeliyiz.İç mekan minimalist ve havadar yapısı ile oldukça etkileyici, ancak seri üretimi gerçekleştirilecek olan aracın böyle olması beklenmiyor. Devasa kavisli dijital gösterge ve multimedya ekranı sürücüye ihtiyacı olan tüm bilgileri sunuyor. Yeni ekran teknolojisi sayesinde ekranları güneş ışığının yansımasından korumak için gereken kapak ihtiyacını da ortadan kaldırırken oldukça düzenli bir kokpit tasarımına katkıda bulunuyor.
Tuş sayısının minimum seviyeye indirildiği aracın orta konsolunda dokunmatik bir yüzey yer alıyor. Bunu uzun süredir BMW’nin araçlarında görüyoruz. Tahmin edebileceğiniz gibi vites kolu gibi bir detay söz konusu değil. Sürüş modları ve vitesler arasındaki geçiş bu yüzeyin yanındaki tuşlar ile gerçekleştiriliyor.
Core, Sport ve Efficient olmak üzere üç farklı Deneyim Modu olduğu belirtilen aracın ön kısmındaki devasa ızgara ilk etapta kafaları karıştırıyor. Standart araçların aksine bu ızgara motoru soğutmak için kullanılmıyor, zira ihtiyaç yok.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder