5 Mart 2020 Perşembe

TikTok Resso ile Spotify’a rakip olacak

İnternetin yaygınlaşması ile birlikte, müzik yayın platformları da gittikçe daha önemli hale gelmeye başladı. Birçok kullanıcı, bu müzik platformları için aylık abonelik ücreti ödüyor. Spotify, YouTube Music ve Apple Music gibi uygulamarın rekabet ettiği pazara yeni bir oyuncu daha katlıyor. TikTok Resso uygulaması ile müzik yayın platformları arasına giriş yapacak.
Öncesinde Beta sürümü test edilen uygulama, ilk olarak Hindistan ve Endonezya‘da kullanıma sunulacak.

TikTok Resso uygulaması kullanıma sunuluyor

TikTok Resso uygulaması sadece bir müzik yayın platformu olmayacak. Müzik dinlemenin yanında sosyal medya olarak da kullanılabilecek Resso, birçok farklı kullanım şekli sunuyor. TikTok arayüzünden ilham alan Resso, sosyal etkileşimlere ve viral içeriklere odaklanıyor.
TikTok Resso uygulaması
Şarkıları dinlemenin yanı sıra, şarkı sözleri ve kullanıcı yorumlarını platform üzerinden paylaşılabiliyor. Paylaşım bölümü ise Instagram’ın hikayeler kısmına benziyor. Paylaşım yaparken, her şarkı için arka planda 6 saniye uzunluğunda Vibe videosu da eklenebiliyor. Reklam destekli ücretsiz sürüme sahip uygulamya ücretli bir şekilde abone olmak için Android kullanıcıları 1.35 ABD doları, iOS kullanıcıları ise 1.60 ABD doları ödeme yapmalı. Ücretli sürümde ise reklam bulunmuyor.
Müzik kalitesi ise abonelik sistemine göre değişiyor. Ücretsiz sürüme abone olan kullanıcılar maksimum 128Kbps kalitesinde müzik dinleyebilirken, ücretli sürüme abone olan kullanıcılar 256Kbps kalitesinde müzik dinleyebiliyor. Platformdaki şarkı sayısı hakkında resmi bir açıklama yapılmasa da, ByteDance şimdiden Sony Music ve Warner Bros ile anlaşmaya varmış durumda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder