Muhteşem Köy Çorbası (Tadı Damağınızda Kalacak). Tarifi

Muhteşem Köy Çorbası (Tadı Damağınızda Kalacak). Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 iri diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı köftelik bulgur
  • 3 su bardağı tavuk veya etsuyu (Yoksa bulyon)
  • 5 su bardağı su
  • Tuz (damak tadınıza göre)
Terbiyesi için;
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı dolusu yoğurt
  • 1 yemek kaşığı dolusu un
Sosu için;
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber

Muhteşem Köy Çorbası (Tadı Damağınızda Kalacak). Tarifi Yapılışı

Merhabalar, bu çorba bir efsane, demedi demeyin. Vitamin ve lezzet bombası çorbamın yapılışına geçelim.


  1. Soğan, sarımsak, havuç ve patatesi soyup rendeledim.
  2. Çorba tencereme 1 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip, sebzeleri 4-5 dakika kavurdum.
  3. 3 su bardağı tavuk suyu ve 5 su bardağı su ekleyip kısık ateşte 15 dakika pişirdim.
  4. 1 yumurta sarısı, 1 yemek kaşığı un ve 3 yemek kaşığı yoğurdu yarım çay bardağı su ile iyice çırptım.
  5. Pişen çorbayı blenderden geçirdim. (taneli seviyorsaniz blenderden geçirmeyin)
  6. 3 yemek kaşığı ince bulguru ekleyip, 5 dakika daha pişirdikten sonra, çorbanın suyundan 2-3 kepçe alıp terbiyeye karıştırarak ılıştırıp çorbaya döktüm.
  7. Bir yandan da karıştırarak kaynattım.
  8. Tuzunu ekledim.
  9. Küçük bir tavaya yağları koyup, nane ve pulbiberi yakıp sos hazırladım.
  10. Kısık ateşte kaynayan çorbanın içine döktüm.
  11. Ocaktan aldım. Mis gibi vitaminli çorbamız servise hazır, afiyet sifa olsun İnşaAllah.

Yorumlar