Mantar Sote Tarifi

Mantar Sote Tarifi İçin Malzemeler

  • 400 gram mantar
  • 1 orta boy soğan
  • 2 tane biber
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1/2 (yarım) yemek kaşığı salça (yarısını biber salçası kullandım)
  • 1 büyük domates
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı  kimyon
  • 1 çay kaşığı  kara biber
  • 1 tatlı kaşığı  tuz

Mantar Sote Tarifi Yapılışı

Merhabalar, yapmadan önce tarifi paylaşmak aklımda yoktu ama yaptığım şekilde harika oldu ben de paylaşmaya karar verdim o yüzden malesef yapım aşamalarını  fotoğraflayamadım. Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.
  1. 1. Tencereye yağı koyup içine ince doğradığımız soğanları ekliyoruz. Soğanlar pembeleşene kadar arada karıştırarak kavuruyoruz.
  2. Bur da dilerseniz salçayı ekleyebilirsiniz fakat ben önce ince ince doğradığım biberleri ekledim. Biberler hafif yumuşayınca salçasını ekleyip bir iki dakika daha kavurdum.
  3. Pişince küçüleceği için mantarları önce ikiye bölüp sonra saplarıyla beraber dikine çok ince olmayacak şekilde doğradım.
  4. Doğradığım mantarları salçadan sonra tencereye ekledim hafif hafif karıştırarak harmanlanmasını  sağladım. Kapağını kapatıp mantarların suyunu salmasını bekledim.
  5. Bu sırada doğradığım domatesleri mantarlar suyunu saldıktan sonra tencereye ekleyip bütün baharatları ilave ettim.
  6. Tekrar hafif hafif karıştırdım. Hafif karıştırmamızın sebebi mantarların parçalanmaması.
  7. Domatesi dilerseniz suyu biraz çekince de koyabilirsiniz. Baharat seçimi de size kalmış ben koyduğum baharatları yazdım.
  8. Çok az suyu kalıncaya kadar pişirdim dilerseniz daha sulu bırakabilir ya da suyunu tamamen çektirebilirsiniz.

Yorumlar