Kalan Keklerden Pratik Kremalı Tatlı Tarifi

 

Kalan Keklerden Pratik Kremalı Tatlı Tarifi İçin Malzemeler

  • Evde kalmış veya artmış yarım kalıp kadar kek
  • 1 paket bisküvi kakaolu veya sade
  • Yarım su bardağı ceviz veya fındık
  • 1 çay bardağı süt

Kreması için

  • 3 bardak süt
  • 3 yemek kaşık un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilin
  • 1 bardağa yakın şeker

    Kalan Keklerden Pratik Kremalı Tatlı Tarifi Yapılışı

  • Kreması için süt, un, nişasta, yumurta sarısı ve şeker bir tencereye konur. Sürekli karıştırılarak koyulaşıncaya kadar pişirilir, vanilya konup ateşten alınır.
  • Diğer tarafta bor camın altına bisküviler tek sıra halinde dizilir.
  • Üzerlerine süt gezdirilerek yumuşatılır. Başka bir kapta kekler ufaltılır, içine ceviz ve kalan bisküviler ufatılarak konur, yavaş yavaş süt eklenerek yumuşatılır. (bisküvilerden 5-6 tane kadarını üstünü süslemek için ayırdım. ) biraz yoğrulur.
  • Hazırlanan kekli harcımız bisküvilerin üzerine yayılır onun üzerine de soğuyan kremamız güzelce yayılır.
  • Ayırdığımız 6 adet kadar bisküvi robottan çekilir, kremanın üzerine serpilir.
  • Kare kare kesilir, üzeri arzuya göre süslenerek servis yapılır. Afiyet sıhhat olsun not: ben toplamda bir paket bisküvi kullandım, ilk olarak tepsinin en altına bir sıra halinde dizdim.
  • Sonra kalan bisküvilerden 5-6 adet üzeri için ayırıp kalanları kekli karışıma ekledim. Arzuya göre bisküvi miktarını azaltıp arttırabilirsiniz. Üzerinin bisküvisini ben biraz iri çektim isteyen daha ince çekerse daha güzel olur. Kekli kısmı da yoğurma dan sadece ufalayarak da yapabilirsiniz.

Yorumlar