Vişneli Cheesecake Tarifi

 

Vişneli Cheesecake Tarifi İçin Malzemeler

Alt taban için;

  • İki paket burçak bisküvi
  • 125 gr tereyağ

Kreması için;

  • 700 gr labne peyniri
  • 1 kutu (200 ml ) krema
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya

Üst sosu için;

  • 250- 300 gr arası vişne
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • Yarım paket vanilya
  • 1 su bardağı su
  • Yarım su bardağı nişastayı açmak için su

Not: kalıbım 26 cm

Vişneli Cheesecake Tarifi Yapılışı

  1. Öncelikle alt tabanı için iki paket bisküviyi rondodan geçirip üzerine eritilen tereyağını döküp karıştırıyoruz.
  2. Kalıba yağlı kağıt koyup kelepçesini takıyoruz ve üzerine bisküviyi döküp bardak yardımı ile bastırarak yayıyoruz ve kremasını hazırlayana kadar dolaba dinlenmeye bırakıyoruz.
  3. Kreması için labne peyniri ve kremayı karıştırma kabına koyup karıştırıyoruz (ben mikser kullanmadım manuel çırpma teli kullanmadım)
  4. Üzerine şekerini ilave edip bir iki dakika daha karıştırıp yumurtaları tek tek ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.
  5. Son olarak un nişasta ve vanilyayi da ekleyip karıştırıp bırakıyoruz.
  6. Kalıbın dışına folyo sarıyoruz ve kalıbın iç kenar kısımlarına yağlı kağıt yapıştırıyoruz.
  7. Kremayı kalıba döküp hafifçe tezgah üstüne vurarak kabarcıkları alıyoruz. Ben kek kalıbını fırın tepsimin içine koydum ve 2 cm olacak şekilde su koydum kremanın çatlamaması için şart ve 160 derecede 45 dakika kapağı hiç açmadan pişirdim. Süre sonunda fırın kapağı kapalı bir şekilde 1 saat içinde beklettim.
  8. Üst sosu için;Tüm malzemeleri sos tenceresine alıp kıvam alana kadar pişirdim ve blenderdan geçirdim.
  9. Fırından çıkan cheesecake oda ısısına gelince sosunu döküp 1 gece dolapta dinlenmeye bıraktım.

Yorumlar