Orman Kebabı Tarifi

 

Orman Kebabı Tarifi İçin Malzemeler

  • Yarım kilo dana kuşbaşı yumuşak çabuk pişen tarafından
  • 2 adet patates
  • 2 adet kuru soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • 2 orta boy havuç
  • 1 tane domates
  • 3-4 tane yeşil biber
  • 1 kase konserve bezelye
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • Tuz, karabiber, çok az kimyon, kekik
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı kadar tereyağı

    Orman Kebabı Tarifi Yapılışı

  • Patates ve havucu küp küp doğrayıp kızartalım.
  • Tenceremi güzel ısıttım sıvı yağımı koydum (tereyağını son aşamada ilave edeceğiz) etlerimi güzel mühürledim çok az su saldı suyunu çekene kadar karıştırdım suyunu çekti kavurmaya devam ettim etlerim istediğim kıvama gelince soğanını sarımsağını koyup 1- 2 tur daha çevirdim.
  • Daha sonra doğramış olduğum biberleri üzerine ilave ettim birkaç tur daha çevirdim.
  • Biber salçası ve domates salçasını ilave ettim.
  • Doğradığımız domatesleri ve kızarttığım havuç ve patatesi de ilave ettim.
  • Üzerine etlerin üstüne çıkacak şekilde sıcak su koydum.
  • Tuzunu ilave ettim. Bu şekilde etlerim yumuşayana kadar kaynattım. (bezelyelerim konserve olduğu için bu aşamadan sonra bezelyeleri kattım.
  • Bezelyeleri koyduktan 8-10 dk daha kaynatıp ocağı kapattım.
  • Ocağı kapattıktan sonra dilediğiniz baharatı ilave edebilirsiniz. Tarifimi deneyenlere şimdiden afiyet olsun 🌸.

Yorumlar