Hem Lezzetli Hem Sağlıklı Fırında Nefis Patatesli Patlıcan Oturtma Tarifi

 

Hem Lezzetli Hem Sağlıklı Fırında Nefis Patatesli Patlıcan Oturtma Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kilo patlıcan
  • 3-4 adet patates
  • 1 adet büyük kuru soğan
  • 3-4 yeşil biber
  • 2 adet domates
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 300 gr kıyma
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz
  • Kırmızı toz biber
  • Karabiber

Patates ve patlıcanları fırına verirken hafif yağlamak için

  • Sıvı yağ

Sos için

  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 4 diş doğranmış sarımsak
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı su

Süslemek için

  • Domates
  • Biber

    Hem Lezzetli Hem Sağlıklı Fırında Nefis Patatesli Patlıcan Oturtma Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Patlıcanları alacalı soydum bir kaşık tuz döküp karıştırdım yarım saat beklettim.
  • Diğer tarafta patatesleri soydum bir santim kalınlığında halka halka kestim.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim arkalı önlü fırça ile yağladım hafiftende tuzladım.
  • 200°fırında yaklaşık yarım saat kızarana kadar pişirdim. Fırından fırına değişebilir kontrollü olmakta fayda var ☺️.
  • Harç için ayrı bir tavada zeytinyağı yemeklik doğranmış soğan, yeşil biber beraberinde kıymayı da ekleyip pembeleşene kadar kavurdum.
  • Salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar karıştırdım tuzu ve baharatları, soyulmuş küp küp doğradığım domatesleri de ekledim. Bir kere daha karıştırıp ocaktan aldım.
  • Daha sonra tuzladığım patlıcanları yıkadım suyunu sıktım, aynı şekilde tepsiye dizdim arkalı önlü fırça ile yağladım.
  • 200°fırında yarım saat aynı şekilde kızarana kadar pişirdim.
  • Sos için ayrı bir tavada zeytinyağı salça dilimlediğim dört diş sarımsağı 1-2dk. Cevirdim tuzunu ekledim bir bardak sıcak su ekleyip karıştırdım.
  • Dikdörtgen borcama en alta fırınlanmış patatesleri sıraladım.
  • Kıymalı harcı üzerine serdim.
  • Onun üzerine fırınlanmış patlıcanları sıraladım.
  • En üste.
  • Hazırladığım sosu gezdirdim.
  • Domates ve biberle süsledim 170°fırında 15 -20 dk pişirdim ♨️.
  • 15-20 dk. Fırında dinlendikten sonra servis yaptım 🍽️🙋.
  • Hem sağlıklı hem lezzetli bu enfes patlıcan yemeğini mutlaka deneyin pişman olmazsınız

Yorumlar