Bolonez Soslu Lazanya Tarifi

 

Bolonez Soslu Lazanya Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 paket lazanya

İç harcı için ;

  • 400 gram dana kıyma
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tane kırmızı biber
  • 2 tane yeşil biber
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tane havuç
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1-2 adet domates (rende)
  • 1 ölçü pul biber
  • 1 ölçü toz biber
  • 1 ölçü isot
  • 1 ölçü kimyon
  • 1-2 ölçü tuz
  • 1 diş sarımsak
  • 1 su bardağı et suyu veya sıcak su

Beşamel sos için;

  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kadar tuz
  • Karabiber (tercih edilirse)

Üzeri için;

  • Mozzarella veya kaşar peynir (rende ben mozzarella kullandım)

    Bolonez Soslu Lazanya Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Önce beşamel sos için tereyağı ve un bir tencerede karıştırılır. Yağ ve un birleşince tencereye süt yavaş yavaş eklenir. Daha sonra tuz ve karabiber eklenir. Kaynayıncaya kadar tel çırpıcı yardımı ile karıştırılır. Kaynayınca ocaktan alınır.
  • Sıvı yağ tavaya eklendikten sonra sırasıyla kıyma, biber, havuç, sarımsak eklenir. İyice kavrulur.
  • Karışımın içine salça, baharatlar ve tereyağı eklenir. Tekrar karıştırılır ve kızartılmaya bırakılır.
  • Et suyu yada sıcak su ( ben et suyu kullandım) karışıma dökülür. En son rendelenen domateste eklenir. Tavanın kapağı kapatılır kısık ateşte pişmeye bırakılır. ( 3-4 dk).
  • Lazanyalar ayrı bir tencerede haşlanır (ben 4 er 4 er haşladım ve suda çok bekletmedim)
  • Daha sonra kare borcam (büyük boy olursa daha iyi olur) en altına beşamel sosu ve iç harcı 1 er kaşık ekleyip lazanlayalar sırasıyla dizilmeye başlanır. Aynı işlem katların arasına da uygulanır. Katların arasına kaşar peynir veya mozzarella serpiştirilir.
  • Önceden ısıtılan fırında 200-220 derecede 20-30 dk pişirilir. Pişme esnasında fırını açıp kaşarı en üst katına ekleyebilirsiniz (üzerinin yumuşak olabilmesi için ben fırından çıkarmaya yakın mozzarella peyniri en üst katına ekledim) afiyet olsun. 😊

Yorumlar