Cep telefonu kavramıyla özdeşleşen ve bir zamanların efsane telefon üreticisi olan Nokia, akıllı telefon sektörüne geçemeyince adeta piyasadan silindi. 2013 yılında akıllı telefon bölümünü Microsoft’a satan şirket, yeniden markalaşma yolunda önemli bir adım attı.
Eski Nokia logosu, lisanslı tüketici ürünlerinde kullanılmaya devam edecek
Nokia, yaklaşık olarak 45 yıldır aynı logo ile sahne alıyordu. Şirket, köklü bir değişime gitti ve logo tasarımını değiştirdi. Değişime bağlı olarak yeni bir iş stratejisi belirleyen şirket, eski logosunu tamamen rafa kaldırmıyor.
Nokia marka lisanslı tüketici ürünlerinde klasik Nokia logosu kullanılacak. RichGo (kulaklık), Flipkart (akıllı TV’ler), StreamView GmbH (akış cihazları) ve Off Global (dizüstü bilgisayarlar) ürünleri, eski Nokia logosu ile sahne almaya devam edecek. Öte yandan yeni logo, akıllı telefon kullanıcıları için bir anlam ifade etmiyor. Nokia, önümüzdeki dönemde telekom şirketlerine ekipman sattığı servis sağlayıcı işini büyütmeyi hedefliyor. Ek olarak şirket, uygun fiyatlı C32 ve C22 ile bataryası 3 güne kadar gidebilen ve kutu içeriğinde cihazı olası bir problemde açıp tamir etmenize yarayan parçaları sunan G22 modellerini tanıttı.
Son olarak yıl sonu verileri de şirketin geleceği için oldukça ümit vadediyor. Geçtiğimiz yıl şu anda satışların yüzde 8’ine yani 2 milyar euro gelire sahip olan işletmesinde yüzde 21 oranında büyüme sağladı. Bunu 2023 yılında yüzde 10 seviyesine çıkarmayı planlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder