Kayseri Yağlaması (Ana Yemek, Ev Yemeği) Tarifi

 

Kayseri Yağlaması (Ana Yemek, Ev Yemeği) Tarifi İçin Malzemeler

Hamur için malzemeler:

  • 1 paket toz maya
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2+ çeyrek subardağı su (ben yarısını yoğurt suyu kullandım süt de kullanılabilir sadece su ile de yapılabilir )
  • 4.5-5 su bardağı un
  • 3-4 çorba kaşığı sıvı yağ (hamuru toplarlamak için)

İç harç için malzemeler:

  • 350-400 gram kıyma
  • 4-5 orta boy soğan (ince kıyılmış)
  • 4 yeşil biber (ince kıyılmış)
  • 4 kabuğu soyulmuş küp küp doğranmış ya da rendelenmiş domates
  • Yarım çay bardağından biraz fazla sıvı yağ
  • Tuz
  • 1 fiske kimyon
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1.5 çorba kaşığı karışık biber ve domates salçası
  • 1 su bardağı sıcak su

Üzeri için malzemeler:

  • 5-6 dolu çorba kaşığı yoğurt
  • 3-4 diş rendelenmiş sarımsak
  • Tuz
  • 1 tutam kıyılmış maydanoz

    Kayseri Yağlaması (Ana Yemek, Ev Yemeği) Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Yarım bardak su ile mayayı derin kapta karıştırıp 10 dakika mayanın aktifleşmesi için bekledim.
  • Kalan suyu, yoğurdu, tuzu ve unun 1 bardağını ayırdım, kalan kısmını ekledim önce kaşıkla karıştırdım, hamuru toparladım, sonra 1 bardak ayırdığım unu azar azar ilave ederek yumuşak ele yapışan bir hamur elde ettim. (lavaşların yumuşak olması için un ilavesi yapmayın).
  • Hamuru toparlarken 3-4 çorba kaşığı yağı elime buladım, yoğurmaya devam ettim, 4-5 dakika yoğurdum.
  • Elimi 1 kez ıslattım, iyice yoğurduğum hamurun yüzeyine sürdüm.
  • Hamuru üzerini streçleyerek 1 saat ılık ortamda mayalandırdım.
  • Mayalanarak 3-4 katına çıkan hamurumun havasını aldım, eşit bezelere böldüm, yumurta büyüklüğünde bezeler yaptım. (16 beze çıktı).
  • Tavamın büyüklüğünde açtım ve pişirdim.
  • Kurumasın diye lavaşlarımı bir sofra bezinin içine üst üste gelecek şekilde koydum.
  • İç harç için kıymayı yağ katmadan yanmaz yapışmaz tavaya aktardım, rengi değişene kadar kavurdum.
  • Pişen kıymaların üzerine sıvı yağ ile soğanı aktardım, soğan iyice kavrulup, ölünceye kadar kavurdum.
  • Salça, baharat ve tuzu ekledim, 2-3 dakika salçanın kokusu çıkana kadar kavurdum. Biberleri ekledim, biberler yumuşayıncaya kadar pişirdim.
  • Domatesleri aktardım, domatesler yumuşayıncaya kadar pişirdim, suyu ekledim, suyunu hafif çekene kadar pişirdim. Suyunu tamamen çektirmedim.
  • Ocağın altını kapattım, soğumaması için yemeğin ağzını da kapattım.
  • Pişirdiğim lavaşların kenarlarını kıymalı harca buladım, üzerlerine 1 dolu çorba kaşığı kıymalı harçtan koyarak yaydım.
  • Bütün lavaşlara aynı işlemi uygulayarak lavasları üst üste koydum.
  • Harç koyma işlemi bittikten sonra 3-4 dk dinlendirip dilimleyip servis ettim.
  • Not: hem lavaşlar sıcak olmalı hem de harç sıcak olmalı ki lavaşlar iyice yumuşasın.

    Kıymalı harç sulu bırakılmalı ki lavaşlara lezzeti iyice geçsin.

    Bu ölçülerde 4 kişi yanında başka yemek olmadan rahatça doyabilir.

Yorumlar