Puf Böreği Tarifi

 

Puf Böreği Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı su
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un

İç harç için:

  • Peynir varsa kaşar peyniri de ekleyin
  • Maydanoz

    Puf Böreği Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Unu yoğurma kalıbına alın, tüm malzemeyi ekleyin güzelce yoğurun.
  • Orta yumuşaklıkta bir hamur olacak.
  • Elinizi sıvı yağ ile yağlayıp hamuru yoğurup toparlayın, ikiye kesin.
  • 1. bezeyi tezgahta un yardımıyla hazır yufkadan az küçük olacak şekilde açın ama kalınlığı hazır yufkadan daha kalın olacak.
  • Yarım santim gibi yufkanın yarısına harcını koyup diğer yarısını üzerine kapatıp kenarı ince bir çay tabağı ile kesin ❗
  • Çay tabağı ile kesmemizin amacı hamuru birbirine yapıştırır bıçakla kesersek hamur birbirine yapışmaz pişerken iç harcı dağılır.
  • Kızgın yağa atın ocağımız çok açık olmasın çokta kısık olmasın orta ateş olsun.
  • Ben diğer bezeyi yine un yardımıyla yarım santim kalınlığında açtım iç koymadan boş kestim kızarttım, kaygana deriz hemen üzerine pudra şekeri serptim çok güzel oluyor dilerseniz diğer bezeyi bu şekilde yapabilirsiniz.

Yorumlar