Kıyır Kıyır Elmalı Kurabiye (Tatlı, Çayın Yanına İkramlık ) Tarifi

 

Kıyır Kıyır Elmalı Kurabiye (Tatlı, Çayın Yanına İkramlık ) Tarifi İçin Malzemeler

İç harç için malzemeler:

  • 4 orta boy tatlı elma
  • Yarım çay bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağından biraz fazla iri kıyılmış ceviz içi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı su

Hamur için malzemeler:

  • 200 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • Yarım çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 3.5 su bardağı un

Üzeri için;

  • Pudra şekeri

Su bardağı 200 ml

Çay bardağı 125 ml 

Kıyır Kıyır Elmalı Kurabiye (Tatlı, Çayın Yanına İkramlık ) Tarifi Nasıl Yapılır?

  1. İç harç için elmaları soydum, ve rendeledim.
  2. Tavada şeker, tereyağ ve elmayı iyice suyunu çekene kadar harlı ateşte pişirdim.
  3. Nişasta ve suyu karıştırıp harcın içine aktardım ve iyice karıştırarak suyunu çektirdim, ocağın altını kapattım.
  4. Tarçını ekledim iyice karıştırdım.
  5. Cevizi de ekleyip birkaç tur karıştırdım soğumaya bıraktım.
  6. Hamur için un hariç bütün malzemeleri derin kapta iyice karıştırdım.
  7. Unu ekledim hızlıca yoğurdum ( hamur yoğurdukça cıvıklaşır ve un katmak gerekmesin diye hızlıca yoğurdum).
  8. Hamurdan bir parça kopardım, elimde rulo şekli verdim.
  9. Elime yapışmadan şekil aldı ve böylece hamurun kıvamını test etmiş oldum.
  10. Hamuru 4 parçaya bölüp beze yaptım ve dolapta 1 saat dinlendirdim.
  11. Bezeleri 2 katlı streç filmin arasında oklava ile açtım ve su bardağı ile keserek şekil verdim. (hamuru oklavayla açmak istemezseniz ceviz kadar ya da cevizden bir tık büyük parçalar kopartın, elinizle açın şekil verin).
  12. Bardakla şekil verdiğim hamurların arasına harçtan koydum ve şekil verdim.
  13. Önceden ısınmış 160 derece fanli ayar fırında 40-45 dk pişirdim.
  14. Fırından çıkardım iyice soğumasını bekledim (fırından ilk çıktığında biraz yumuşak oluyor sogudukca kıvam alıyor).
  15. Ben bu malzemelerden 34 adet kurabiye elde ettim.
  16. Soğuyan kurabiyeleri pudra şekeri ile servis ettim.

Yorumlar