Yemek tarifleri Enfes Sebzeli Tavuk

Enfes Sebzeli Tavuk Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 tane pirzola veya da but
  • 3-4 patates
  • 3 tane domates
  • 2 tane (hem tavuk sosu hem de sebzelerin içine koymak için) soğan
  • 8 diş sarımsak (sevmeyenler azaltabilirsiniz ama bol olunca daha güzel oluyor)
  • 2 kırmızı yeşil isteğe bağlı biber
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • Yarım çay bardağı maden suyu
  • 1 çay kaşığı kara biber
  • 2 çay kaşığı Kkekik
  • 2 çay kaşığı pul biber
  • İsteme bağlı tuz
  • Yarım çay bardağı zeytin yağı   

    Enfes Sebzeli Tavuk Tarifi Yapılışı

    Önce tavuklar bir güzel yıkanacak sonra ayrı bir kapta zeytin yağı, tuz, kekik, pul biber, kara biber, salça, sarımsak, soğan (rendelenecek) 2 yemek kaşığı yoğurt 1 çay bardağı maden suyu koyulur. Sonra karıştırılır ve içerisine tavukları koyup iyice harmanlanır. (tavuklar sosun içinde ne kadar çok kalırsa o kadar güzel olur ben öğlen hazırlıyorum 4-5 saat bekletiyorum). Patates soğan, sarımsak, domates ve biberler de elma dilimi şeklinde kestikten sonra onları da tuz zeytin yağı kekik pul biber kara biber koyduktan sonra fırın poşetine koyuyoruz. (Ben tavuk ve sebzeleri ayrı ayrı koydum çünkü bir olunca biraz sulu oluyor ama isterseniz birde olur ) Tavuklar piştikten sonra servise hazır. Afiyet olsun😋😋 Not: isterseniz yanlarına biberde koyabilirsiniz hem içine hemde yanına koydum güzel oluyor👍🏻

Yorumlar