Yemek tarifleri / Misket Köfteli Nohut

Misket Köfteli Nohut Tarifi İçin Malzemeler

Köftesi için:
  • 300 gram kıyma
  • 1 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2, 5 su bardağı haşlanmış nohut ( 1 kutu hazır konserve kullandım ben )
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
  • Tuz
  • 6 su bardağı sıcak su
  • 10-12 tane arpacık soğan yada 1 tane kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ

Misket Köfteli Nohut Tarifi Yapılışı

Kıymayı bir kaba alıyoruz içine tuz, karabiber ve galeta ununu da ekleyip güzelce karıştırıp minik misket köfteler yapıyoruz ve içine çok az un eklediğimiz bir tabağa alıp köftelerin una bulanmasını sağlıyoruz :)) diğer taraftan bir tencerenin içine ( ben güveç tencere kullandım siz istediğiniz tencerede yapabilirsiniz ) çok az sıvı yağ ekleyip soğanları atıyoruz biraz kavurduktan sonra salçaları da ekliyoruz onuda biraz kavurup sıcak suyu ekliyoruz :)) su kaynadığında içine köfteleri ilave ediyoruz arkasından haşlanmış nohutu da ekliyoruz ( ben vaktim olmadığı için konserve kullandım siz bir gece önceden nohutu ıslatıp ertesi gün düdüklüde 15-20 dk kadar kendinizde haşlayıp kullanabilirsiniz ) daha sonra köfteler pişene kadar pişmeye bırakıyoruz yaklaşık 20 dk kadar pişiriyoruz :)) pişmesine yakın tuzunu damak tadımıza göre ayarlayıp piştiğinde biraz dinlendirip sıcak sıcak servis ediyoruz :)) deneyenlere şimdiden afiyet olsun. :))

Yorumlar