Semizotlu Kuru Cacık Tarifi

Semizotlu Kuru Cacık Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 bağ semiz otu
  • 2 diş sarımsak
  • 5 yemek kaşığı dolusu yoğurt
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yarım çay kaşığı pulbiber
  • Yeteri kadar tuz

Semizotlu Kuru Cacık Tarifi Yapılışı

Herkese merhabalar 😊
🙏Rabbime şükürler olsun böyle güzel nimetleri bizim için yaratmış🙏
🌿Semiz otu çok faydalı bir bitki içinde C vitamini olduğu için sık sık tüketmenizi tavsiye ederim. Semiz otuyla yapılan her şeyi çok seviyorum.
Ben köyde yaşadığım için bizim buralarda çok fazla var kendiliğinden çıkan bir bitki olduğu için rahatlıkla bulabiliyorum.
Eğer sizin öyle bir imkanınız yoksa bir bağ Semiz otu yeterli olacaktır. İsterseniz tarife geçelim🌿
🌿🌿Öncelikle Semiz otumuzu güzelce yıkayıp yapraklarını dallarından ayırıyoruz.
İsterseniz doğrayabilirsiniz ben doğramadım vitamini kaybolmasın diye.
Ayıkladığımız semizotumuzu derin bir kaseye alıyoruz üzerine rendelediğimiz sarımsağı ve yoğurdumuzu ilave ediyoruz yarım çay bardağı kadar da su ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
Eğer daha sulu seviyorsanız daha fazla su ekleyebilirsiniz.
2 yemek kaşığı zeytinyağı pul biberini ve tuzunu atıp tekrar karıştırıyoruz ve servis tabağına alıyoruz.
Üzerine zeytinyağ gezdirip az bir şey de pul biber serpip servis yapıyoruz. 🌿🌿
Afiyet Şifa Olsun

Yorumlar