Muhteşem Şipşak Misket Köfteli Sebze Kebabı Tarifi

Muhteşem Şipşak Misket Köfteli Sebze Kebabı Tarifi İçin Malzemeler

  • 250 gr kıyma
  • 1 adet küçük soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 3 tepeleme yemek kaşığı galeta unu ( evde bayat ekmeklerden yaptığım galeta unu kullandım)
  • 1 tutam maydanoz
  • Yarım tatlı kaşığı kadar tuz
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Çay kaşığının ucuyla kimyon
  • Çay kaşığının ucuyla yenibahar
  • Köfteleri kızartmak için sıvı yağ
Sebzeleri İçin ;
  • 2 adet patates
  • 2 adet havuç
  • 2 adet kabak
  • 1 su bardağı bezelye
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
  • Tuz
  • Pul biber
  • Karabiber
  • Kekik
  • 1 tatlı kaşığı salça ( biber – domates karışık kullandım )
  • 1 su bardağı su
  • Sebzelerin miktarını kişi sayısına ve büyüklüğüne göre ayarlayabilirsiniz

Muhteşem Şipşak Misket Köfteli Sebze Kebabı Tarifi Yapılışı

Geçenlerde evdeki malzemelerle şipşak çok pratik bir şekilde hazırlayıp fırında pişirdiğim yemek o kadar güzel ve lezzetli oldu ki sizlerle de paylaşmak istedim 😍😍😍😋😋😋
İftar sofralarına çok yakışacak bu tarifi mutlaka denemelisiniz 👍🏻👍🏻👍🏻👌🏻👌🏻👌🏻
  1. Gelelim tarife, öncelikle köfte malzemelerini rondoya alıyoruz ve tamamen karışıncaya kadar rondodan geçiriyoruz, ben her zaman olduğu gibi köfteye 1-2 yemek kaşığı kadar su ekledim.
  2. Daha sonra köfteyi minik minik misket büyüklüğünde yuvarlıyoruz kızgın yağda birkaç dakika (çok az ) kızartıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz bir tabağa alıyoruz.
  3. Kabak, havuç ve patatesi küçük küçük, küp küp doğruyoruz, sarımsakları ince ince doğruyoruz ve uygun bir fırın tepsisine alıyoruz üzerlerine bezelyeyi ekliyoruz ( eğer bezelyeyi konserve değil dondurucudan kullanacaksak biraz haşlıyoruz )
  4. Tepsiye aldığımız sebzelerin üzerine tuz, pul biber, karabiber, kekik, zeytinyağı, salça ve suyu ekleyip güzelce karıştırıyoruz ve yayıyoruz.
  5. Aralarına köfteleri dizdiğimiz yemeğimizin üzerini ıslattığımız yağlı kağıtla kenarlarında açıklık kalmayacak şekilde kapatıp 200-220 derecede ısıttığımız fırında 45-50 dakika kadar pişiriyoruz.
  6. Pişme süresi her fırına göre değişiklik göstereceği için kontrollü pişirmek gerekiyor. Ben yemeğin üzerini açarak kızartmadım çünkü çok güzel pişmişti ama isteyen biraz kapalı şekilde pişen yemeğin üzerini açarak üzerini biraz daha kızartabilir. Ben yine bu yemeği de yağlı kağıdı biraz ıslatıp yemeğin üzerine kapatarak pişirdim ve harika oldu.
  7. Pişen yemeğimizi fırından alıp biraz dinlendirdikten sonra servis ediyoruz. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun 

Yorumlar