Havuç Çorbası Tarifi

Havuç Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 adet büyük havuç
  • 1 adet kurusoğan
  • Yarım çay bardağı tel şehriye
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
  • Tuz

Havuç Çorbası Tarifi Yapılışı

Özellikle çocuklar için çok besleyici bir çorba. Ben kızım için sık sık yapıyorum:)
  1. Öncelikle tenceremizde bir kaşık tereyağı ve bir kaşık kadar zeytinyağını eritip soğanlarımızı kavuruyoruz.
  2. Hafif rengi donen soğanlara rendelediğimiz havuzlarımızı da ilave edip 5 dk kadar havuzlarımızı soteliyoruz.
  3. Sotelenen havuzların üzerine unu alıp biraz daha kavuruyoruz ve üzerine zerdeçalı da alıp tekrar kavurduktan sora göz kararı kaynamış suyumuzu ekliyoruz.(ben ölçü kullanmadım göz kararı ekledim suyu. çok fazla koymamaya çalışın. )
  4. Yaklaşık yarım saat kaynayan çorbayı blendrdan geçirip içerisine tel şehriyeyi ekliyoruz.
  5. Tuzunu da ilave edip ara ara kontrol ederek şehriye pişene kadar kaynatıyoruz.
    NOT: Havuç un içerisindeki şekerden dolayı çorba biraz tatlı oluyor. O tadi bastırmak için biraz daha tuz ekleyebilirsiniz.
    Dilerseniz üzerine pul biber ve nane ile yağ yakıp dökebilirsiniz.
    Afiyet olsun :)

Yorumlar