Özel Sosuyla Piyaz Tarifi

Özel Sosuyla Piyaz Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 büyük bardak süzme yoğurt
  • 2 kaşık tahin
  • 1 kaşık mayonez
  • 1 kaşık zeytinyağ
  • 1 diş sarımsak
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 kaşık limon suyu
  • Tuz
Piyaz için;
  • 1 büyük kase haşlanmış fasulye
  • 1 adet domates
  • 1 adet soğan
  • Tuz,  kırmızı toz biber ,sumak
  • Zeytinyağ

Özel Sosuyla Piyaz Tarifi Yapılışı

Et yemeklerinin özellikle köftenin yanında sunulan fasulye piyazını şahane bir sosla hazırladım. İnanın muhteşem bir lezzet çıktı ortaya. Tarifini vereceğim sosu isterseniz benim gibi piyazla dilerseniz sade olarak da sunabilirsiniz. Kesinlikle tavsiyemdir deneyin bana hak vereceksiniz.
  1. Süzme yoğurda tahin ,mayonez,zeytinyağı ve sarımsağı ekleyip güzelce karıştıralım.
  2. Tuz ve limon suyunu ekleyip incecik kıydığımız maydanozları da ilave edip servis tabağına alalım.
  3. Başka bir kapta haşlayıp süzdüğümüz fasulyeyi piyazlık doğradığımız soğan ve kabuklarını soyup küp küp doğradığımız domatesi karıştıralım.
  4. Üzerine baharatlarını tuzu yağı ekleyip karıştırdıktan sonra hazırladığımız sosun üzerine yayıp servis yapalım.
  5. Sos da maydanoz kullandığım için piyaza yeşillik eklemedim siz damak zevkinize göre farklı malzemelerle renklendirebilirsiniz.
  6. Piyaza kırmızı soğan çok yakışır bende kalmadığı için kullanmadım. Afiyet olsun.

Yorumlar