Güveçte Mantarlı Et Sote Tarifi

Güveçte Mantarlı Et Sote Tarifi İçin Malzemeler

  • 500 gr mantar
  • 500 gr. kuşbaşı et
  • 1 soğan ve 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası + domates salçası
  • Birer tatlı kaşığı karabiber kekik, toz biber ve damak zevkinize göre tuz
  • 2 su bardağı sıcak su
Beşamel sosu için
  • 2 yemek kaşıgı un
  • 2 yemek kaşıgı margarin
  • 1, 5 su bardağı süt
  • Ve çok az tuz
  • Ve son olarak kaşar rendesi

Güveçte Mantarlı Et Sote Tarifi Yapılışı

  1. Etimi tencereye alıp suyunu çekene kadar pişirdim.
  2. Ardından doğradığım soğanlarımı ve sarımsaklarımı ekleyip kavurdum.
  3. Daha sonra salçalarımı katıp iyice karıştırdıktan sonra 2 su bardağı su katıp 30 dk pişirmeye bıraktım ve pişmiş olan etlerime doğramış olduğum mantarlarımı katıp ve baharatlarımı ekledikten sonra bi 10 dk daha pişirdim ve ocağı kapatıp bi kenarda tenceremde bi 5 dk dinlemeye bıraktım.
  4. Yemeğim dinlenirken beşamel sosumu hazırlamak için 2 yemek kaşıgı margarini eritip unumu katıp kavurdum.
  5. Ardından sütünü ve çok az tuzumu ekleyip sürekli karıştırarak pişirdim.
  6. Ve son olarak dinlenmiş olan yemeğimi güveçlere koyduktan sonra üstüne hazırlamış olduğum beşamel sosunu döktüm fırında üstü kızarsın diye kasar peyniri rendesi yapıp bi 5 dk 180 derecelik fırında pişirmeye bıraktım.
Afiyet olsun

Yorumlar