İncir Reçeli Tarifi

İncir Reçeli Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kg incir
  • 1 kg şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı limon suyu

İncir Reçeli Tarifi Yapılışı

Merhaba arkadaşlar🤗
  1. Öncelikle incirleri güzelce yıkıyoruz ,sonra doğrama işlemine geçiyoruz .
  2. İsteğe göre doğrayabilirsiniz ben 4 parçaya bölerek yaptım.
  3. Bu işlemi bitirdikten sonra incirleri tencereye alıyoruz.
  4. Üzerine şeker ve suyu ilave ediyoruz ve kaynamaya bırakıyoruz .
  5. Ben 45 dk diye belirttim ama 😊tam dakikasını hatırlamıyorum doğrusu.
  6. Rengi sarı olana kadar kaynamaya bırakın ara sırada karıştırın ki yapışmasın.
  7. Ben içine karanfil atmadım atanlarda var sanırım güzel koksun diye.
  8. Karanfil seven varsa 2 adet atabilir.
  9. Kaynarken köpürcektir köpürmeye başlayıp sıçramaya başlarsa hafiften.
  10. Reçeliniz oldu demektir.
  11. Sıcakken kavanozlara koyup kapağını sıkın ve ters çevirin, kapak kendini tutsun diye. Yapanlara kolay gelsin. 

Yorumlar