Süslü Revani Tarifi

Süslü Revani Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • 1. 5 su bardağı irmik
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı toz şeker (2 parmak eksik)
  • 3 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım paket vanilya
Şerbeti İçin ;
  • 2 su bardağı su
  • 1. 5 su bardağı şeker
Üzeri İçin ;
  • 1 paket krem şanti(iki poşet)
  • 1 su bardağı süt
Meyveli Sos ;
  • 1 su bardağı su
Süslemesi İçin ;
  • Nar
  • Fındık
  • Hindistan cevizi
  • Fıstık, ceviz vs zevkinize göre

Süslü Revani Tarifi Yapılışı

Şerbetli tatlıları çok sevmeyen bir aile olarak bu revaninin 1 tepsisini 2 günde yiyoruz 🙈 hem çok hafif, şerbetiyle baymayan hemde krem şantisiyle sütlü tat aldıran revanimiz meyveli sosla taçlanıyor revanilerin kraliçesi oluyor 🤭🤭
Tarifiyse
  1. Önce şerbeti hazırlıyoruz su ve şekeri tencereye alıp kaynayana kadar arada karıştırıyorum.
  2. Kaynadıktan sonra 10 dakika kadar kaynatmaya devam ediyorum sonra kenara alıp soğumaya bırakıyorum.
  3. O kaynarken revaniyi hazırlıyorum yumurta ve şeker bolca çırpılıyor.
  4. Üzerine diğer sıvı malzemeler süt ve yağ ekleniyor biraz daha çırpılıyor.
  5. Daha sonra un irmik ve üzerine serpiştirerek kabartma tozu vanilya ekleniyor tekrar çırpılıyor.
  6. Yağlanmış büyük fırın tepsisine alıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirmeye başlıyorum.
    üstünün çok kızarmasına gerek yok kürdan testini başarıyla geçmesi yeterli 😊
  7. Revani fırındayken üzerinde ki tarife göre 1 paket (2 poşet) krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle bolca çırpıp dolaba kaldırıyorum.
  8. Ilık revaniyi ara ara çatalla yada kürdanla delip ılık şerbeti üzerine gezdiriyorum ve şerbetini çekmesi şerbetle birlikte soğuması için 10 dakika dışarıda 10 dakika dolapta bekletiyorum.
  9. Daha sonra üzerine hazırladığım krem şantiyi eşit şekilde sürüp tekrar dolaba kaldırıyorum bekletiyorum
  10. Dolapta bekletirken meyveli sosu hazırlıyorum.
  11. Küçük bir tencereye 1 poşet meyveli sos ve 1 bardaktan çok az fazla suyu ekleyip karıştırarak pişiriyorum. kaynadıktan sonra 1 – 2 dakika daha karıştırıp altını kapatıp kenara alıyorum. soğurken arada karıştırmak gerekiyor , kabuk bağlamaması için.
  12. Sosu soğuduktan sonra yine eşit şekilde krem şantinin üstünde gezdiriyorum ve son dinlenme için dolaba kaldırıp en az 15 – 20 dakika bekletiyorum.
  13. Tamamını dilimleyip üzerini süsledikten sonra servise hazırdır.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun 😊😊

Yorumlar