Ayva Tatlısı Tarifi

Ayva Tatlısı Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 adet ayva
  • 4 kahve fincanı şeker
  • 2 adet karanfil
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 1 tane kırmızı pancar
Süslemek için;
  • Krem şanti veya kaymaklı krem şanti
  • Az iri çekilmiş ceviz
  • Toz fıstık

Ayva Tatlısı Tarifi Yapılışı

  1. Yıkayıp soyduğumuz ayvaları yarım limon sıktığımız suyun içine bırakıyoruz. (Kararmasın diye )
  2. Derin bir tavaya ayva kabuklarını, ayvanın çekirdeklerini tarçın ve karanfili ekliyoruz.
  3. Soyup küçük doğradığımız kırmızı pancarı ekliyoruz.
  4. Ayvaları yerleştiriyoruz tavaya. Her bir ayvanın üzerine bir fincan şeker döküyoruz.(Ben ölçtüm fincan büyük küçük diye tereddüt yaşarsanız. Kaşık ölçüsü 3 dolu yemek kaşığı )
  5. Ayvaların ancak yarılarına kadar çıkan suyu ekliyoruz.
  6. Kaynadıktan sonra ocağın altını iyice kısıyoruz.
  7. Az yumuşayınca ters düz edin üst tarafıda yumuşasın.
  8. 2, 5 saat kısık ayarda pişir.
  9. Kürdan testi yap, pişmişse altını kapat soğusun.
  10. Sonra servis tabağına al dilediğin gibi süsle.
  11. Ben ortasına ceviz, üstüne krem şanti sıktım, toz fıstık ve kaşıkla şerbetinden üzerine gezdirdim.
Afiyet olsun.

Yorumlar