Fellah Köftesi Tarifi

Fellah Köftesi Tarifi İçin Malzemeler

Köftesi İçin ;
  • 2 su bardağı İnce bulgur
  • 1 su bardağı irmik
  • 2, 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı domates biber karışık salça
  • Yarımşar çay kaşığı karabiber kimyon tuz pul biber nane
Sosu İçin ;
  • 1 adet küçük domates
  • 1 tatlı kaşığı karışık salça
  • 2 çay kaşığı pul biber
  • Tereyağ
Yoğurtlu Sosu İçin ;
  • Az sulu yoğurt sarımsak tuz
  • Üzeri için maydanoz karabiber

Fellah Köftesi Tarifi Yapılışı

Merhaba arkadaşlar bulgur severler burada mı😋😋Sürekli yaptığım kesinlikle dağılmayan harika bir fellah köftesi tarifim var ana yemek olarak gün menüsü için her türlü yapabilirsiniz. Ben bazen fazla yoğuruyorum derin dondurucuda saklıyorum çıkarttığım da biraz irmik ekleyip yoğuruyorum harika oluyor tavsiye ederim.


  1. Bulgurları 2 su bardağı sıcak su ile ıslatalım ağzını kapatalım ardından irmik ve baharatları salçayı ilave edelim karıştıralım.
  2. Biraz soğuyunca yumurtasını kıralım çok kuru olursa az su ekleyebilirsiniz hamuru yoğurduktan sonra küçük yuvarlak şekiller verip tuz ilave ettiğimiz kaynar su da 15 dakika haşlayalım ben irmiği bulgurla ıslatmıyorum hamuru ağdalaştırdığını düşünüyorum.
  3. Sos için domatesi kabuklarıyla el robotundan geçirdim salça , yağ , pul biber ekleyip pişirdim yoğurdu da sarımsaklı sarımsak siz nasıl isterseniz.
  4. Hazırladıktan sonra süzdüğümüz köfteleri tabağa alıyoruz.
  5. Üstüne yoğurt domates sosu ya da yoğurt köfte domates sosu üstüne karabiber ve maydanoz ile süsleyip sıcak servis yapalım afiyetle 🍀🍀

Yorumlar