Lokanta Usulü Süzme Mercimek Çorbası Tarifi

Lokanta Usulü Süzme Mercimek Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 6 su bardağı sıcak su
  • 1 adet havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1. 5 çay kaşığı tuz
  • 1. 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı soğuk su

Lokanta Usulü Süzme Mercimek Çorbası Tarifi Yapılışı

  1. İlk olarak mercimekleri yıkadım ve tencereye aldım.
  2. Üzerine 6 bardak sıcak suyu ve tuzunu ekleyip 20 dakika mercimekler yumuşayana kadar pişirdim.
  3. Havuç, patates ve soğanı rendeleyip sırasıyla tencereye ekledim.
  4. Havuç ve patates yumuşayınca mikserden geçirdim. (Tamamen pürüzsüz olması için ben mikserden sonra ince süzgeçten de geçiriyorum).
  5. Başka bir tencerede tereyağını eritip unu ekledim ve unun kokusu çıkana kadar kavurdum.
  6. İçine 1 su bardağı soğuk suyu yavaşça ekleyerek karıştırmaya devam ettim.
  7. Öteki taraftaki süzgeçten geçirdiğim mercimek karışımını yavaşça unun üstüne ekleyerek karıştırdım (Katılık oranına göre su ekleyebilirsiniz. İsteğe göre tuz eklemesi de yapabilirsiniz).
  8. Çorbayı 10 dakika daha kaynatıp isteğe göre süsleyerek servis ediyoruz. Afiyet olsun.

Yorumlar