Zeytinyağlı Bakla Tarifi

 

Zeytinyağlı Bakla Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kg taze bakla
  • 1 tane büyük kuru soğan
  • Bol sarımsak
  • 1/2 (yarım) limon
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • Tuz
  • 3 su bardağı su

    Zeytinyağlı Bakla Tarifi Yapılışı

  • Baklayı temizleyip ayıkladım, kararmaması için limonlu unlu suya alıp beklettim. (1 tatlı kaşığı un).
  • Bir tane büyük soğanı piyazlık doğradım;sarımsağı temizleyip hazırladım.
  • Genişçe bir tencereye zeytinyağı ekleyip soğan ve sarımsağı hafifçe soteledim.
  • Baklayı süzdürüp, soğanların üzerine aldım.
  • Toz şeker ve yarım limon suyu ilave edip sotelemeye devam ettim. Sonrasında unu da ekleyip 2 – 3 dk kadar daha kavurup suyunu verip;tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte yavaş yavaş pişirdim.
  • Piştikten sonra dinlendirip dereotu ve zeytinyağı ile harmanlayıp servis yaptım. Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun 🖐🌸.

Yorumlar