Asla Dağılmayan Ayva Reçeli Tarifi

 

Asla Dağılmayan Ayva Reçeli Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kilo ayva
  • 5 bardak şeker
  • 1 limonun suyu
  • 2-3 adet karanfil
  • 5 bardak sıcak su (Yoğun olsun isterseniz 3 bardak)
  • Ayva çekirdeği

    Asla Dağılmayan Ayva Reçeli Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Ayvaların kabuklarını soyun ardından ortadan bölüp beyaz ve sert kısımları temizleyin.
  • Temizlediğiniz 2 ayvanın çekirdeklerini ayırın.
  • Daha sonra reçeli yaparken kullanıcaz ayvaları.
  • Soyduktan sonra ister rendeleyin ister benim gibi küp küp doğrayın ben minik minik doğradım.
  • Daha sonra genişçe bir tencerenin içerisine doğradığınız ayvaları koyun.
  • Üzerine 5 bardak sıcak suyu ilave edip 15 dakika ayvalar hafif yumuşayana kadar haşlayın ben sulu sevdiğim için 5 bardak su kullandım. Sizler reçelinizi daha yoğun olsun isterseniz 3 bardak su kullanın kaynattıktan sonra içerisine şekeri karanfili ve ayvanın çekirdeklerini ilave edin (ben çekirdekleri hafif sudan geçirip elimle sıktım bu şekilde asla dağılmıyor ) ve 50 dakika ağzı açık kısık ateşte pişirin.
  • 50. Dakikadan sonra limon suyunu ilave edip bi 15 dakika daha kaynatın ve ocaktan alıp soğumaya bırakın
  • Soğuturken tencerenin altına tepsi içerisinde soğuk su koyun ki şeker yanmasın.
  • Soğuduktan sonra kavanazlora pay edip ağzını kapatın hemen tüketecekseniz buzdolabında muhafaza edin Konserve yapacaksanız yeni kapak kapatıp serin kuru yerde muhafaza edin afiyet olsun 

Yorumlar