Dışı Çıtır İçi Yumuşacık Şinitzel Tarifi

Dışı Çıtır İçi Yumuşacık Şinitzel Tarifi İçin Malzemeler

  • 600 gr. 2 parça piliç bomfile (kemiksiz tavuk göğsü)
Marina sosu:
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığına yakın tuz
  • 1 çay kaşığı kekik
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • Yarım çay kaşığı pulbiber
  • Yarım çay kaşığı köri
  • Yarım çay kaşığı kırmızı tatlı toz biber
Bulamak için:
  • 1. 5 su bardağı galeta unu veya kurutulup ufalanmış ekmek
  • 2 yumurta
Kızartmak için:
  • 1 çay bardağı sıvı yağ ( 2 yemek kaşığını sosta kullandık)
Püresi için:
  • 3-4 adet patates
  • Yarım çay bardağı süt
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Dışı Çıtır İçi Yumuşacık Şinitzel Tarifi Yapılışı

Herkese hayırlı günler. Size bu gün dışı çıtır çıtır, içi yumuşacık oldukça lezzetli bizim evde çok beğenilen, (özellikle kızlarımın özel yemeği diyebilirim. ) şinitselimizin tarifini vermek istiyorum, yanında olmaz sa olmazı püre ve birde güzel demini almış çayla harika oluyor. Oldukça maliyeti de uygun olan bu tarifimi herkesin seveceğine inanıyorum.
  1. Öncelikle marketten almış olduğumuz piliç bonfilemizi güzel yıkayıp havlu kağıtla kuruladıktan sonra 3-4 cm. eninde uzun uzun incecik dilimliyoruz ve et döveceğimiz varsa etimizi parçalamadan birazcık dövüyoruz. (bazı marketler ve kasaplar bu işlemi yapıp veriyorlar)
  2. Eğer et döveceğiniz yoksa sarımsak döveceğiyle de oluyor. Hatta iki sitreç arasına koyup, taş veya çekiçle bile yapabilirsiniz.
  3. Ayrı bir kapta sos malzemelerinin hepsini karıştırıp etimizi içine koyup, elimizle iyice karıştırıp güzel marina olması için kapalı olarak buzdolabında zamanımıza göre 1 saat ile 3 saat arası bekletelim.
  4. Bu arada püre için patateslerimizi soyup (piştiğinde soğumadan çatalla hemen ezilmesi için soyuyorum) 2 su bardağı suyla tenceremizde ocakta haşlayalım. Ben düdüklü tencerede 5-10 dk da pişiriyorum birazcıkta içine tuz atıyorum.
  5. Pişen patateslerimizin suyunu süzüp çatalla eziyorum. İçine tereyağ ve sütü ilave ederek mikserle iyice karıştırıyorum, püremiz hazır. (Ben püremi sıcak ve taze olması için şinitseli kızartma esnasında hazırlıyorum, masaya ikisini aynı anda koyuyorum. )
  6. Yumurtalarımızı bir tabakta iyice çırpıp bir çimdik tuz koyuyoruz, diğer bir tabağa galete unumuzu koyuyoruz. Buzdolabında beklettiğimiz marina olan etimizi önce yumurtaya batırıyoruz sonra galeta ununa önlü arkalı bulayıp ocakta tavada kızdırdığımız yağımızın içine koyuyoruz. Önlü arkalı bir güzel kızartıyoruz. (Ben kızartmalarımda fazla yağ kullanmamaya dikkat ederim. kızartmam bittiğinde yağ da bitmiş, Kızartmanın lezzeti içinde kalmış olur. )
  7. Kızarttığım şinitseli servis tabağına alıyorum. Yanında püre ve demli çayımla harika oldu. Sofranızda ayrı bir tad bunu da çocuklarınız çok sevecek. Şimdiden afiyet şifa olsun.

Yorumlar