Ayran Aşı Çorbası Tarifi

Ayran Aşı Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı aşurelik buğday
  • Yeterli miktarda ayran (süzme yoğurt ve normal yoğurt karışımlı olabilir)
  • Semizotu
  • Dereotu
  • Maydanoz
  • Tarhun baharatı veya nane
  • Tuz

Ayran Aşı Çorbası Tarifi Yapılışı

Herkesin, her yörenin ayran aşı tarifi farklı farklı olsa da, bu çorbanın insanda bıraktığı o ferah ve hafif his bence hep aynı güzellikte. Sıcak ramazan günlerinde iftar için serinletici özelliği ile bence şahane bir alternatif. Gelelim benim özgün tarifime:
  1. Öncelikle bir su bardağı aşurelik buğdayı haşlayarak, kıvamı çok sulu olmayan ayrana ekledim, içerisine sevdiğim yeşillikleri doğradım. (dereotu semizotu maydanoz)
  2. Son olarak da tarhun baharatı ekleyerek karıştırdım.
  3. Tarhun aramasını ben çok seviyorum ve bence bu çorbaya da çok yakışıyor. (Siz isterseniz kuru nane de ekleyebilirsiniz, ister doğrudan, ister zeytinyağında kavurarak. ) Çorbamız hazır afiyet olsun.

Yorumlar