Kornişon Turşu (Kütür Kütür)

Kornişon Turşu (Kütür Kütür) Tarifi İçin Malzemeler

  • 5 kilo kornişon
  • 10 diş sarımsak
  • 3. 5 yemek kaşığı kaya tuzu (İri)
  • 3-4 adet limon tuzu
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 su bardağı sirke
  • İçme suyu

Kornişon Turşu (Kütür Kütür) Tarifi Yapılışı

  1. Hıyarları 2 saat boyunca suyun içinde beklettim bu şekilde olunca kıtır oluyor.
  2. Kavanozun dibine birkaç tane sarımsak koydum.
  3. Üzerine yıkanmış kornişonları hiç boşluk kalmayacak şekilde kavanozun ağzına kadar doldurdum.
  4. En üstüne de kalan sarımsakları koydum.
  5. Tuz, şeker, sirke ve su karışımı(suyu hıyarların üstüne geçecek şekilde kattım)kavanoza ekledim ve ağzını kapattım.
  6. Yan yatırarak 1 gece beklettim ertesi gün olunca güneş ışığı almayan karanlık bir yerde muhafaza ettim.
    Afiyet olsun.

Yorumlar