Fellah Köftem (Lezzeti Harika) Tarifi

Fellah Köftem (Lezzeti Harika) Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 2 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Sosu İçin ;
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Ben yazdan yaptığım domates sosumdan kullandım (7 kaşık kadar domates sosu)
  • 2 adet sarımsak
  • Maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
Üzeri İçin ;
  • 5 kaşık yoğurt
  • 2 adet sarımsak

Fellah Köftem (Lezzeti Harika) Tarifi Yapılışı

  1. Öncelikle bulguru bir kaba koyup üzerine sıcak su ekliyorum. Bulgurun şişmesini bekliyorum.
  2. Bulgur şiştikten sonra malzemeleri ekleyip yoğuruyorum. Sert olması lazım suda haşlanırken dağılmaması için.
  3. Elime küçük parçalar alıp yuvarlayıp ortalarına serçe parmağımla bastırıyorum. Kaynamış suya tuz ekliyorum.
  4. Daha sonrasında köftelerimi içine atıp pişmeye bırakıyorum.
  5. Köftelerim pişerken ben sosumu hazırlıyorum. Tencereye aldığım zeytinyağı ve domates sosunu pişmeye bırakıyorum.
  6. Ben pişerken lezzet olsun diye çok az bir miktar tereyağı da ekliyorum. Sosuma sarımsak rendeliyorum.
  7. Malzemelerim pişerken baharatlarını da ekliyorum.
  8. En sonunda da maydanoz doğruyorum.
  9. İsterseniz üzerine sarımsaklı yoğurt yapabilirsiniz. Ben yapıyorum lezzetli olduğuna inanıyorum.

Yorumlar