Fırında Mısır Unlu Kabak Tarifi

Fırında Mısır Unlu Kabak Tarifi İçin Malzemeler

  • 6 adet orta boy kabak
  • 3 yemek kaşığı tepeleme mısır unu
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber (silik şekilde)
Üzeri İçin ;
  • 1 büyük kase yoğurt
  • 3-4 diş sarımsak (Tercihe göre)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Nane ve pul biber

Fırında Mısır Unlu Kabak Tarifi Yapılışı

Ben bugün misafir için hazırlıyorum 🤗O yüzden bu kadar çok yaptım.
Aperatif, sağlıklı, kızartma tadında mis gibi kabak.
  1. Kabaklar fotoğraftaki gibi küçük ve uzun şekilde doğranıyor.
  2. Tuzlu suda 5 – 10 dakika bekletiyorum ben çamur gibi olmasın diye.
  3. Daha sonra sudan geçirilen kabaklar derin bir kaba alınır.
  4. İçerisine mısır unu, baharatlar ve yağ eklenir. Ben Knor’un Kajun patates çeşnisinden de ekledim.
  5. İyice harmanlanıp yağlı kağıt serilen fırın tepsisine yayılır. (Yağlı kağıt bittiği için yağladığım folyo kağıdının üzerine döktüm karışımı 🙈)
  6. Daha sonra 200 C yaklaşıp 20-25 dakika pişirilir.
  7. Kontrol ediyorum ben çünkü herkesin fırınının pişirme süresi farklı olabiliyor.
  8. Son olarak pişen kabaklar servis tabağına alınıp sarımsaklı yoğurt (sarımsaksız da olur) üzerine dökülür.
  9. Tere yağın da yakılan nane de eklendikten sonra servis edilir 🤗
    Herkese afiyet olsun 🌸

Yorumlar