Mürdüm Erikli Muhteşem Tart Tarifi

Mürdüm Erikli Muhteşem Tart Tarifi İçin Malzemeler

Hamuru İçin ;
  • 180gr tereyağ veya margarin (soğuk)
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilin
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Yarım su bardağından bir parmak fazla pudra şekeri
  • 3 su bardağı un
İçi için ;
  • 700 gr mürdüm eriği
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 yemek kaşığı dövülmüş iri badem
  • 3 yemek kaşığı file badem

Mürdüm Erikli Muhteşem Tart Tarifi Yapılışı

  1. Bütün hamur malzemeleri uygun bir kaba alınır ve yoğrulur. Kullanacağınız tereyağ soğuk olsun.
  2. Hamur başta biraz zor toplanıyor ama yoğurmaya devam edin. Yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  3. Hamuru ikiye bölün biri diğerinden daha büyük olsun.
  4. Hamuru streçleyip tam 1 saat buzdolabında bekletin.
  5. Daha sonra ister tart kalıba ister benim gibi yuvarlak orta boy çam borcama hamur elinizle bastırın.
  6. Yanlarını hemen hemen 2 cm yükseklikte yapın.
  7. Tartı daha kolay çıkartmak için benim gibi yağlı kağıttan iki şerit kesip çapraz şekilde yerleştirin uçları dışarı bakmalı böylece daha kolay çıkıyor piştikten sonra.
  8. Mürdüm erikleri çeyrek şekilde doğrayın. Üzerine şeker ve tarçını dökün.İsterseniz daha fazla şeker kullanabilirsiniz.
  9. En son file badem ve dövülmüş bademi ilave edin ve güzelce karıştırın.
  10. Küçük olan hamuru iki yağlı kağıt arasında açın ve istediğiniz sekli verip süsleyebilirsiniz.
  11. Veya hamuru rendeleyip tartın üzerine paylaştırın.
  12. Önceden ısıtılmış 180 derce fırında 45-50 dakika pişirin.
  13. Fırından çıkan tartı soğumaya alın. Soğuduktan sonra dışarı sarkan yağlı kağıttan tutup çıkartın.
  14. Üzerine arzuya göre pudra şekeri serpin. Deneyecek olanlara şimdiden

Yorumlar